Registeren Inloggen
  • Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren geleden door HankH.
Francie
Francie
meer dan een maand geleden

Vlucht Transavia

meer dan een maand geleden

Wij hadden vluchten geboekt met Transavia naar Malaga, vertrek 20 juni a.s. en retour 4 juli a.s. Omdat Spanje als het goed is pas vanaf begin juli buitenlandse vluchten toelaat willen wij geen gebruikmaken van onze tickets (nog los van de vraag of wij nu in een vol vliegtuig willen stappen). Zojuist contact gehad met de klantenservice van Transavia. Omdat zij aan hun vervoersplicht voldoen komen wij niet in aanmerking voor een voucher of terugbetaling van de gemaakte kosten. Het enige wat mogelijk is, is onze reservering om te boeken (t/m 31 maart) maar wij hebben nu nog geen idee of en wanneer wij weer gaan reizen naar het buitenland. Wij vinden de service van Transavia hierin echt zeer slecht en het voelt als een truc om ons geen voucher of terugbetaling te bieden door nu al naar dit soort bestemmingen te gaan vliegen. Ik heb op de website van Transavia nog gezocht naar een mogelijkheid om een klacht hierover in te dienen maar ook dat blijkt onmogelijk.

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ik zou als ik alle alle reacties lees die over reizen gaan hier op dit forum voorlopig compleet stoppen met reizen te bestellen . Alles is enorm onzeker en niemand kan vooruit kijken . Dus wachten hoe de zaken zich ontwikkelen voordat nog meer mensen gaan bestellen en een stomme vouwcher aan geboden krijgen of anders gedupeerd worden . Laat er eerst maar eens rust in de tent komen en kijken of de reisbranche overeind nog staat na corona en alle in omloop zijnde vouchers en dat zijn er nogal wat las ik in de krant , wat daar dus van terecht komt . Anders neem je een risico alleen voor een reisje , dat zou mij niet waard zijn .

      meer dan een maand geleden
    • Frequent Flyer
      meer dan een maand geleden

      Wij hebben een vliegreis voor 4 personen in zomer 2020 (geboekt in februari 2020) al twee keer doorgeschoven…van zomer naar herfst 2020 en van herfst 2020 naar mei 2021. Het wijzigen kon toen steeds gratis met basisticket. Nu willen we voor alle zekerheid omboeken naar zomer 2022 en nu moeten we eerst fictief wijzigen naar september en in september doorboeken naar de zomer van 2022. Nu moeten we zelfs tweemaal de volle mep aan wijzigingskosten betalen…2 x 280 euro.

      We zijn een rechtszaak begonnen via DAS. Dit zijn absurde situaties. Zijn er meer can dit soort gevallen en doe je mee?

      meer dan een maand geleden
      • HankH
        meer dan een maand geleden

        Dat hebben wij dus vorig jaar gehad en dit jaar weer.
        Vorig jaar kregen we bericht dat onze vlucht niet door ging.
        Vriendelijke dame van de klantenservice adviseerde ons om ”even te accepteren en dan kunt u omboeken” Omboeken was dus niet gratis en binnen twee dagen een incassobureau aan de telefoon of we de rekening voor de meerkosten maar even wilden voldoen.
        Dit jaar zijn ze minder schimmig bij Transavia:
        >>B. De wijziging komt niet uit en wilt je vlucht omboeken naar dezelfde bestemming. Dat kan natuurlijk. Je kan kiezen uit vluchten die tot uiterlijk 31 oktober 2021 gaan. Is je nieuwe vlucht duurder? Dan betaal je zelf het verschil. Afhankelijk van je ticket – Basic, Plus, Max of Flex – betaal je mogelijk ook wijzigingskosten. Om je vlucht om te boeken, moet je eerst akkoord gaan met de gewijzigde vlucht. Daarna kan je de nieuw aangeboden vlucht wijzigen in Mijn Transavia.
        ”Ik ga akkoord button”
        Het is niet mogelijk een voucher aan te vragen of je geld terug te krijgen.
        We hopen dat we je, ondanks deze wijziging, toch op weg hebben geholpen. Heb je toch nog vragen? Kijk dan bij onze Veelgestelde vragen.<<

        Met vriendelijke groet,

        Transavia

        meer dan een maand geleden