RegisterenInloggen
JackyVef
JackyVef
14 dagen geleden

Voor de 3e keer omboeking vliegtuigstoelen

14 dagen geleden

Kan dat zo maar. Dit is nu al de derde keer dat we andere vliegtuigstoelen krijgen toebedeeld. De eerste keer bij de boeking hebben we betaald , de tweede keer moesten we weer betalen , en nu hebben we wéér andere plaatsen. Mag dat zo maar? En waarvoor betaal je de reserveringen dan, Nu al meer dan 300 euro extra.

    • Dagmar27
      14 dagen geleden

      Beste Jacky,

      Welke luchtvaartmaatschappij haalt dit soort fratsen bij u en uw reisgezelschap uit?

      Bijvoorbeeld KLM geeft nl.aan op hun site (=quotes):
      Om er zeker van te zijn dat u een goede stoel heeft, kunt u dit bij langeafstandsvluchten van KLM of Air France en bij KLM-vluchten binnen Europa echter ook doen voordat u incheckt. Voor de meeste passagiers is deze service beschikbaar tegen bijbetaling, maar bepaalde reizigers hoeven hier niets voor te betalen. Economy Comfort-stoelen, stoelen met extra beenruimte, stoelen in een rij van 2 en stoelen in de voorsectie kunnen op deze KLM-vluchten tegen bijbetaling worden gereserveerd. 

      Als wij uw vlucht wijzigen, dan doen we ons uiterste best om ervoor te zorgen dat u de stoel krijgt die u aanvankelijk heeft uitgekozen. Maar soms hebben we bijvoorbeeld met een wisseling van toestel te maken. In dat geval houden we plan B aan.
      Dit houdt in dat we ons uiterste best doen om u ons beste alternatief te bieden: een gelijkwaardige extra comfortabele stoel of reguliere stoel (aan het raam/gangpad/in het midden) zoals u die aanvankelijk heeft gereserveerd. Ook proberen we het reisgezelschap bij elkaar te plaatsen. 

      Heeft u niet uw gewenste stoel gekregen? In het zeldzame geval dat we u niet hetzelfde stoeltype met extra comfort kunnen geven, kunt u teruggave van de kosten van uw oorspronkelijke stoel aanvragen. Dit is ook mogelijk als u tegen bijbetaling een reguliere stoel heeft gereserveerd, maar door ons een andere stoel toegewezen heeft gekregen.  In het zeldzame geval dat we u niet hetzelfde stoeltype met extra comfort kunnen geven, kunt u teruggave van de kosten van uw oorspronkelijke stoel aanvragen. 

      Dit geldt dus voor KLM: andere maatschappijen kunnen andere regelingen hebben.

      Dagmar

      14 dagen geleden

      Geef een reactie

    • JackyVef
      13 dagen geleden

      Wij vliegen met Condor. En het wordt sinds gisteren nu de 4e keer dat we andere stoelen krijgen. Vanmorgen contact met Condor gehad ( callcentre) en die kunnen blijkbaar niet zien waarom en of er andere vliegtuigen worden ingezet. Stoelen zijn min of meer gelijkwaardig, maar we willen juist niet naast elkaar zitten , wel met gangpad ertussen omdat we vanwege artritis af en toe de benen willen strekken . Daarvoor reserveer je bewust ( 240 euro) en betaalden we ondanks dat voor de 2e verandering nogmaals 35 euro. en nu zitten we dus weer naast elkaar. reisburo kan/of doet niet veel. wat kun je dan nog doen? Heeft niet veel meer met Corona te maken, is in Januari al bevestigd geweest en er wordt met zelfde type vliegtuig gevlogen. wij willen gewoon zo zitten waarvoor we betaald hebben, XL stoelen en gangpad. wat is nog mogelijk

      13 dagen geleden

      Geef een reactie

    • JackyVef
      13 dagen geleden

      Wij vliegen met Condor. En het wordt sinds gisteren nu de 4e keer dat we andere stoelen krijgen. Vanmorgen contact met Condor gehad ( callcentre) en die kunnen blijkbaar niet zien waarom en of er andere vliegtuigen worden ingezet. Stoelen zijn min of meer gelijkwaardig, maar we willen juist niet naast elkaar zitten , wel met gangpad ertussen omdat we vanwege artritis af en toe de benen willen strekken . Daarvoor reserveer je bewust ( 240 euro) en betaalden we ondanks dat voor de 2e verandering nogmaals 35 euro. en nu zitten we dus weer naast elkaar. reisburo kan/of doet niet veel. wat kun je dan nog doen? Heeft niet veel meer met Corona te maken, is in Januari al bevestigd geweest en er wordt met zelfde type vliegtuig gevlogen. wij willen gewoon zo zitten waarvoor we betaald hebben, XL stoelen en gangpad. wat is nog mogelijk

      13 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Dagmar27
      13 dagen geleden

      Beste Jacky,

      Ik vind het behoorlijk ongepast van Condor.
      Zij beroepen zich op hun Algrmrne Voorwaarden.

      Art.3.2. Speciale diensten reserveren U kunt bij Condor talrijke speciale diensten naar beschikbaarheid boeken, bijvoorbeeld het vervoer van sport- en speciale bagage, premium-menu’s en speciale maaltijden. Met uitzondering van sportbagage kunnen gereserveerde speciale diensten niet geannuleerd of gratis gewijzigd worden.

      Oftewel: wilt u toch uw voorkeursstoelen zult u moeten betalen.

      Ik denk er het mijne van (en dat kan ik hier niet schtijven).

      Volgende keer wellicht toch een andere, klantvriendelijkere, maatschappij kiezen tegen een evt.hogere prijs maar met betere voorwaarden.

      Ik wens u toch een hele fijne vakantie.

      Dagmar

      13 dagen geleden

      Geef een reactie

      • JackyVef
        13 dagen geleden

        Wij hebben een pakketreis geboekt bij Vakantie Expert ( erkend reisburo etc.) en die reis wordt uitgevoerd door All Tours, toch ook gerenommeerd . Wij hebben speciaal deze stoelen gereserveerd en betaald. Waren naar wij dachten voorkeursstoelen en die waren betaald en bevestigd in Januari. Pas afgelopen maand zijn ze zo aan het veranderen.

        13 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Dagmar27
        13 dagen geleden

        Jacky,

        Vakantie Expert=reisbureau is aangesloten bij ANVR/SGR.

        Alltours is alltours flugreisen gmbh, een Duitse onderneming.
        En niet ANVR/SGR aangesloten.
        Condor is ook een Duitse onderneming.

        En als u even zoekt op Alltours wordt u niet vrolijk; m.n. de laatste weken zijn er veel klachten.

        Ik zie dat u een nieuwe klacht heeft geplaatst (Home › Forums › Vrije tijd & Vakantie :Vliegtuigstoelen weer verandert , de 4e keer al en zitten nog niet goed) en wens u succes met deze ellende.

        Dagmar

        13 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Gerard67
      13 dagen geleden

      Als buitenstaander vindt ik net als u , dit een hele bizarre situatie dit is niet normaal wat je voor je euro’s hebt besteld . Vakantie Expert geboekt , vervolgens in handen van Alltours die de vliegreis vervolgens weer aan Condor over draagt . Je zou nu kunnen zeggen wie van de drie . Vakantie Expert die heeft u reis geboekt dus die blijft daarmee verantwoordelijk en u heeft zelf niet gevraagd om met Alltours en Condor u reis te maken . Dus het is de verantwoording van Vakantie Expert als u schade ervaart door deze rare situatie . Ik zou bij hun aandringen op vergoeding van extra gemaakte kosten , 4 keer stoelen omboeken is absoluut niet meer normaal .

      13 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Dagmar27
      13 dagen geleden

      Gerard67 en/of JackyVef,

      Duidelijk is vermeld op de site van Vakantie expert dat men (in de meeste gevallen) een overeenkomst aangaat op het gebied van reizen aan met één van de partner(s) van Vakantie Expert, waarbij Vakantie Expert optreedt als tussenpersoon (bemiddelaar). De betreffende reisorganisator of reisdienstverlener is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de reisovereenkomst of reisdienst.

      Als er sprake is van een pakketreisovereenkomst zijn de ANVR-reizigersvoorwaarden van toepassing. De aanvullende voorwaarden van de betreffende reisdienstverlener (bijvoorbeeld die van een luchtvaartmaatschappij) zijn tevens van toepassing op de boeking.
      Mocht het zijn dat Vakantie Expert in geval van uw boeking niet optreden als uw tussenpersoon, maar als uw reisorganisator dan vermeldt Vakantie Expert dit voorafgaand aan de boeking en op de boekingsbevestiging.
      In dit geval gaat men een reisovereenkomst aan met Vakantie Expert en is Vakantie Expert de verantwoordelijke reisorganisator.

      De ANVR reizigersvoorwaarden en de aanvullende voorwaarden van de betreffende uitvoerende reisdienstverlener(s) zijn dan van toepassing.

      In deze situatie is BEMIDDELD door Vakantie Expert.
      In deze situatie is GEBOEKT bij de Duitse reisorganisatie; All Tours GMBH (geen ANVR/SGR-lid).
      In deze situatie is BEKRND BIJ BOEKING dat de VLUCHT wordt uitgevoerd door het Duitse Condor Flugdienst GmbH (geen ANVR/SGR-lid).

      Het is uitermate zuur dat men denkt goedkoop op vakantie te kunnen gaan maar dat het peperduur uitpakt door de voorwaarden van All Tours GmbH resp./i.s.m. Condor Flugdienst GmbH.

      U kunt natuurlijk Vakantie Expert verzoeken te BEMIDDELEN in deze, echter o.b.v. hun voorwaarden zijn zij dit niet verplicht noch zijn zij verplicht het financiële nadeel van de klant voor hun rekening te nemen.
      Als Vakantie Expert (deels) aan de klant tegemoet komt t.a.v. het financiële nadeel zullen zij dit ONVERPLICHT en uit coulance doen.

      Het zou Vakantie Expert sieren, dat wel.

      Dagmar

      13 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      12 dagen geleden

      Gaat tegenwoordig wel te makkelijk met zakendoen op deze manier , zei stellen regeltjes op waar het gros van de mensen niet naar kijkt want die zijn druk doende de reis te boeken . En als puntje dus bij paaltje komt trekken zei zich terug en verwijzen naar de regeltjes een soort van Pontius Pilatus’ handen wassen in onschuld . Dit is hoe het op mij overkomt .

      12 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        12 dagen geleden

        Gerard67,

        Het is zuur voor de mensen die, alvorens te tekenen, niet de ‘kleine lettertjes’ lezen (die er wel degelijk zijn op het moment van boeking) en/of geen navraag doen bij het ‘bemiddelingskantoor/reisbureau’.

        Dat is geen ‘hocus pocus’ maar ‘te goed van vertrouwen’ en/of ‘zich laten leiden door de ongelooflijk lage prijs’ t.o.v. concurrerende reisorganisaties.

        ‘Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook’.

        Goedkoop wordt zo te/heel vaak duurkoop.

        Ik vind het triest voor de gedupeerden maar het bemiddelingskantoor/reisbureau, de reisorganisatie én de vliegmaatschappij zullen hún regeltjes strikt handhaven.

        Ik wens JackyVef succes en, ondanks alles, een fijne vakantie toe (en ‘keep my fingers crossed’ dat één of meer van de drie partijen een ‘coulance’ aanbod doen).

        Dagmar

        12 dagen geleden

        Geef een reactie

      • JackyVef
        12 dagen geleden

        Ik zou een 14 daagse reis naar Griekenland voor bijna 6000,== euro niet bepaald goedkoop noemen. Bij boeking hebben we nagevraagd of eenzelfde garantie als de Anvr en SGR van kracht was en dit bevestigden ze bij Vakxp. dat iets soortgelijks in Duitsland is en dat All Tours daarbij aangesloten is. Wij zijn geen debielen die op koopjes af gaan. Dit is onze eerste ervaring met een dergelijke stoelendans , misschien normaal bij kleinere maatschappijen ? De laatste keren hebben we gevlogen met KLM en TUI-(dreamliner) en nergens last van gehad. Tot nu toe hebben we niets gehoord van All Tours die dus blijkbaar verantwoordelijk zou moeten zijn? Maar krijgt een bemiddelaar c.q. reisbureau dan geen gegevens die ze door zouden moeten spelen? Op de site van Condor zien we steeds die wisselende plaatsen, en vragen wíj bij vakxp. na hoe dat nu weer zit. Wat is dan het nut van een reisbureau nog?

        12 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Dagmar27
        11 dagen geleden

        JackyVef,

        Vakantie Expert is niet meer dan een TUSSENPERSOON in deze.
        Dat staat duidelijk in hun voorwaarden die u vooraf al had kunnen lezen op hun site en anders op het kantoor van Vakantie Experts zélf alvorens u tekende.

        U heeft, aldanniet bewust, besloten een vakantie te boeken bij een Duitse reisorganisatie; Duitse wet-en regelgeving.

        Tsja, € 6000 is een hoop geld waar ík i.i.g. zorgvuldig mee om zou gaan.
        Zeker als ik soortgelijke reis met een Nederlande reisorganisatie (TUI-bestaat nog steeds-) én vliegmaatschappij (KLM -bestaat nog steeds-) al eens had ondernomen.
        Neen, dan had ík toch gekozen voor de zekerheid van Nederlandse wet- en regelgeving aldanniet tegen een hogere prijs.

        U heeft zélf ook onderzoeksplicht.
        U kunt het niet hopla, op het bordje van Vakantie-Experts vegen.
        En terwijl u weet cq.had kunnen weten dat Vakantie Expert, conform hun voorwaarden, m.b.t. -de door u getekende- overeenkomst voor een reis en vlucht via één van de partner(s) van Vakantie Expert, waarbij Vakantie Expert optreedt als tussenpersoon (BEMIDDELAAR).
        De betreffende reisorganisator of reisdienstverlener is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de reisovereenkomst of reisdienst.

        AllTours GmbH staat al meerdere jaren niet als zo’n al te beste reisorganisatie bekend op beoordelingssites.
        Condor GmbH staat tevens al meerdere jaren niet als zo’n al te beste vliegmaatschappij bekend op beoordelingssites.

        Effe checken alvorens uw portemonnee te trekken.
        En in geval van str*nt is niet altijd de reageerder alhier de gebeten hond.

        Ik wens u een hele fijne vakantie en een afwikkeling van deze ellende gelijk iedere klant van Alltours en Condor in de afgelopen jaren.

        Dagmar

        11 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Gerard67
      11 dagen geleden

      Inderdaad Jacky , 6000 euro voor 2 weekjes Griekenland is bepaalt niet goedkoop . Achteraf gezien maarja dat is achteraf natuurlijk had u feitelijk gewoon beter bij KLM alleen de heen- en terug-vliegreis kunnen bestellen , en in Griekenland alleen een hotel of appartement dan had u niet in deze shitzooi verwikkeld geraakt en dik geld bespaart . Maarja zoals ik al zeg dat is achteraf makkelijk praten uiteraard en daar heeft u nu niets aan . Sterkte .

      11 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      11 dagen geleden

      De ellende van deze moderne tijd word veroorzaakt door alle tussen-personen en tussen-bedrijven die denken makkelijk geld te verdienen met een paar simpele muisclicken maar verantwoording dragen ervoor , dat willen ze niet en is er niet bij . Het duur betaalde geld voor goederen en reizen incasseren dat wel maar al te graag . Een hele slechte ontwikkeling is dit .

      11 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        11 dagen geleden

        Gerard67,

        Menigeen kiest toch, van oudsher, voor het ‘vertrouwde’ reisbureau.
        Daar betaalt men dik voor die clicken en het (vaak onvolledige) advies incl.bla-bla.
        Daarom zijn er ook nog maar zo weinig fysieke reisbureau’s over.

        Menig ANVR/SGR reisorganisatie heeft een goed toegankelijke website waar men zélf de reis (verblijf en/of vlucht) op kan boeken, de voorwaarden kan nalezen en uitprinten etc.

        Het is een keuze die men zélf maakt.
        Effe checken alvorens uw portemonnee te trekken; want (te) vaak is het clicken en uitprinten de enige service die zo’n reisbureau anno 2020 nog biedt.

        Wij zijn er al jaren geleden mee gestopt: wij boeken zélf alles (dat is nog leuk ook, vinden wij).
        En ja, de doorlopende reis- en annuleringsverzekering dekt ook zélf geboekte reizen (mits men netjes de mailwisselingen e.d. kan overleggen).

        Dagmar

        11 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Gerard67
      11 dagen geleden

      Nou zeg ik heb net de vakantie man zitten kijken op Nederland 1 maar daar word je echt niet vrolijk van . Ik denk dat de enigste mogelijkheid waardoor mensen die reizen betaalt en geboekt hebben er nog wat van willen terugzien dat ze gemeenschappelijk een forse rechtbank zaak er van moeten maken . De consument moet uiteraard niet de dupe zijn van de reisbranche .

      11 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        11 dagen geleden

        Gerard67,

        Ik deel uw mening.
        Het is werkelijk ongelooflijk en eerder regel dan uitzondering; wat eennberg ellende kwam vanavond aan bod, zo veel mensen zwaar gedupeerd, zo veel reisorganisaties met afwijkende regels in de kleine lettertjes van de voorwaarden.

        Wijze les voor de toekomst: het is écht geen overdadige luxe om eerst alle kleine lettertjes in álle voorwaarden te lezen alvorens men een reis boekt.

        Alle gedupeerden wens ik, oprecht, sterkte en hoop dat ze gezamenlijk wel een vuist kunnen maken.

        Dagmar

        11 dagen geleden

        Geef een reactie