Registeren Inloggen
Ditta
Ditta
meer dan een maand geleden

voucher D reizen

meer dan een maand geleden

Via D reizen een vakantie geboekt van dd 28/4 t/m 9/5. Deze is ivm corona niet doorgegaan. Tot op heden hebben wij diverse malen D reizen gevraagd hoe het staat met de compensatie ivm de niet geleverde dienst. D reizen blijft steeds in herhaling aangeven nog niks concreets te kunnen bevestigen hierover omdat ze in afwachting zijn van FTI de reisorganisatie. Omdat D reizen degene is waarbij wij hebben geboekt zullen we vanuit D reizen verdere compensatie mogen verwachten. Dit laatste blijft echter uit en D reizen geeft keer op keer foutieve informatie zoals, dat ze met de SGR een afspraak hebben waarin D reizen een statusoverzicht overhandigd aan de SRG met daarin de geannuleerde reizen. Ze beweren verder dat vouchers van reizen die tussen 16/3 en 31/5 zijn geannuleerd door de uitvoerende reisorganisatie ook van de SGR na 1 juni door D reizen mogen worden uitgegeven. Nu heeft de SRG verlenging gegeven tot 1 september. We hebben na jullie uitzending van afgelopen 25 mei gekeken waarin Jeanine Janssen aangaf dat er nog veel zaken mis gaan bij de reisbranche waaronder ook bij D reizen en wij ons dus herkende in deze gehele gang van zaken. Graag zien wij, dat we als consument en vele met ons gehoord gaan worden en er een oplossing komt waar we als consument recht op hebben. MAX ombudsman kunnen jullie ons helpen? groeten Ditta en Eduard.

    • KeesvVoorthuizen
      meer dan een maand geleden

      Ik heb exact hetzelfde probleem. In dezelfde periode een reis via D-Reizen bij Corendon geboekt. Corendon geeft aan dat dit zeker geen 3 maanden mag duren en dat zij allang Voucher hebben uitgegeven. Bevriende reizigers die rechtstreeks bij Corendon hebben geboekt zijn inmiddels in bezit van een voucher en de bijbehorende voorwaarden.

      D Reizen geeft als excuus de vele schijven aan die hier schijnbaar iets van moeten vinden, maar kunnen wel aangeven wat de waarde en geldigheidsdatum van deze voucher zal zijn. Om een geld terug-procedure op te starten heb je schijnbaar de voucher nodig. (geen voucher is dus geen geld terug) Eigenlijk wil ik dat niet, maar het is inmiddels een principe kwestie geworden en ga ik mijn geld terug eisen.

      meer dan een maand geleden