RegisterenInloggen
pietje
pietje
meer dan een maand geleden

voucher pluscruises

meer dan een maand geleden

goedemiddag,
wij hebben vorig jaar een cruise naar de baltische staten geboekt via de reisadvertenties uit het plus magazine.
dit werd gecorrespondeerd via plus cruises, te Baarn. Amalialaan 126H, hetgeen ook het adres blijkt te zijn van Het Mediabedrijf, waaronder ook plus magazine hangt
“technisch uitvoerder” was All ways cruises uit Belgie.
De cruise is geannuleerd; oorspronkelijk vertek zou zijn 28 april 2020
Nu krijgen wij het aanbod voor 3 vervangende cruises in 2021 waarvoor wij geen interesse hebben, waarop het antwoord volgde dat ingevolge ministerieel besluit van 20 maart 2020 er dan een voucher zou worden verstrekt wat een jaar geldig is om in te wisselen of na dat jaar de mogelijkheid om je geld terug te krijgen.
dit zou dan binnen 6 maanden worden betaald.
Mijn vraag: is plus cruises niet diegene die het voucher ter beschikking moet stellen ipv de “technische uitvoerder/rederij uit belgie?
en wat dient de begin datum van het voucher te zijn? aanvang van de reis, of wanneer het iemand behaagt dit voucher aan te maken, want als dat het geval is praten we al bijna over 2022 voordat er betaald gaat worden
De reis is betaald t.nv all ways cruises met ned. bankrekeningnr.
Het gaat hier om 5.655,58, hetgeen voor ons een knap bedrag is, zeker nu de inkomsten van mijn vrouw ook nu pas weer langzaam op gaang gaan komen.
Ook denk ik dat uberhaupt een constructie met een “technisch uitvoerder” onduidelijk is als je adverteert in een blad als plus magazine .
Graag zou ik willen weten of pluscruises de eerst verantwoordelijke is en per wanneer wij uiterlijk dit bedrag dienen terug te krijgen.
In afwachting van uw reactie,
met vriendelijke groet,

L. Coenraadts
Leiden

    • Ellen reistgraag
      15 dagen geleden

      Beste L Coenraads.
      Ik zit met het zelfde probleem. Vandaag eindelijk voucher ontvangen. Terugbellen doen ze niet. Zeer onbeschoft. Mijn moeder is 85 en een nieuwe reis zal er ook niet meer in zit ivm gezondheid. Het is te gek voor woorden, dat we zo lang moeten wachten op geld retour. Dit werd de vierde reis. Altijd netjes alles betaald en nu laten ze je in de kou staan. Ben benieuwd of er toch een oplossing komt.
      Vr Gr Ellen

      15 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Johanna L
      12 dagen geleden

      Hallo Coenraads en Ellen Reistgraag,
      Ook wij hebben de reis Baltische Staten geboekt en dus ook problemen met de voucher voorwaarden. Contact opgenomen met de ACM, die aangeven dat we recht hebben op geld terug. Dat recht kan niet ontnomen worden. Voucher voorwaarden zijn niet in lijn met advies ACM. Zij kunnen echter verder niet bemiddelen. Als Pluscruises het geld niet terug wil geven rest een gang naar de rechter om geld eerder terug te krijgen, dan het gestelde jaar plus 6 maanden. Hier ook een vader van 84, die niet opnieuw een reis wil en zijn geld terug wil. Alternatieve vergelijkbare cruises veel duurder en alleen in combinatie met vliegen en dat willen we niet.
      Iets om met meerdere pluscruiseboekers en Max ombudsman op te pakken?

      12 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Ellen reistgraag
      12 dagen geleden

      Dank je wel voor jullie reactie. Ik ben zeker voor om dit te doen. Het is gewoon schandalig. Ik snap, dat ze met vouchers werken, maar dit is toch een groep reizigers die soms geen mogelijkheid hebben om weer te reizen. Ook ik heb ze gemeld. Zo ook bij diverse tv programma’s. Ik heb ze drie verzocht om te retourneren. Ik heb een telefoongesprek aangevraagd. Werd afgescheept met een standaard mail. Dat laatste maakt mij erg kwaad. Even kijken hoe we in contact kunnen komen.
      Gr Ellen.

      12 dagen geleden

      Geef een reactie