- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 5 maanden geleden door .
Voucher vliegmaatschappij
Geacht Forum van Max Meldpunt,
Onze vliegreis naar Split is door Transavia geannuleerd vanwege de Corona crisis.
Van de luchtvaartmaatschappij kregen wij een voucher aangeboden.
Wij zijn dit jaar en volgend jaar absoluut niet in de gelegenheid een vliegvakantie te boeken. We hebben daarom Transavia een mail gestuurd met het verzoek ons geld terug te storten. De reden hebben we daarbij vermeld.
Direct, een paar dagen later, ontvingen wij van Transavia het bericht dat wij alleen een voucher kunnen ontvangen.
Wanneer na een jaar geen reis is geboekt dan kan een aanvraag worden gedaan met het verzoek het geld terug te storten.
Nu hebben wij gehoord dat de EU heeft gezegd dat de luchtvaartmaatschappijen verplicht zijn geld terug te geven wanneer de klant daarom vraagt.
Dit bericht hebben wij weer gestuurd naar Transavia met opnieuw het verzoek ons geld terug te storten.
De volgende dag kregen wij een mail met dit bericht:
In verband met enorme drukte bij ons Service Center beantwoorden wij momenteel geen vragen per e-mail. Klachten/claims worden wel in behandeling genomen, maar het kan 3 maanden duren voordat je een antwoord van ons ontvangt.
Wij vinden dat dit lijkt op een ‘langzaamaan actie’ en dat wij als klant unfair behandeld worden.
Of staat Transavia in haar recht om ons zo lang op antwoord te laten wachten?
Na drie maanden is de maatschappij misschien alsnog failliet (na het inpompen van ons belastinggeld) en krijgen wij onze reiskosten vanzelfsprekend ook niet meer terug.