RegisterenInloggen
Ria Lathouwers
Ria Lathouwers
meer dan een maand geleden

Voyage privé

meer dan een maand geleden

Ik boekte op 14 juni een reis via de app van voyage privé. Mijn gegevens werden standaard via mijn account ingegeven door de app. Ik zag bij het einde van de boeking mijn voor en achternaam verwisseld op het vliegticket en meldde dit onmiddellijk via email. Daarop kwam een standaard reactie van voyage privé dat het druk was en reactie van hen even op zich kon laten wachten. Pas op 1 juli komt er reactie van voyage privé op mijn melding via email en meldt voyage privé mij dat ik nu 309€ moet betalen voor het veranderen van mijn naam op het vliegticket. Telefonisch is voyage privé niet te bereiken.
Kan dit zo maar?

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Ria, erg vervelend voor je. Hoe dan ook zo te zien is dit Franse bedrijf niet aangesloten bij enig Nederlands garantiefonds. Als ik de algemene voorwaarden download dan lees ik:

      [QUOTE]
      VPG kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld indien de informatie die door het Lid werd verstrekt op het moment van zijn inschrijving en/of bestelling (naam, adresgegevens, e-mail, telefoon, enz.) vals of verkeerd is. Er wordt benadrukt dat de namen en voornamen die door het Lid op het moment van zijn inschrijving worden meegedeeld en die op ”Mijn account” (persoonlijke informatie) kunnen worden teruggevonden, automatisch worden overgedragen naar de informatie met betrekking tot de reizigers bij de bestelling van een reis. Het is de verantwoordelijkheid van het Lid om bij elke bestelling te controleren of de informatie in verband met de reizigers correct is en om ze in voorkomend geval te wijzigen.
      [UNQOTE]

      Dit zou dan betekenen dat je nergens recht op hebt immers, de gegevens worden blijkbaar geautomatiseerd overgenomen van jouw account. Nu kan het zijn dat er een vertaalfout is gemaakt op de site of in hun app waardoor de voor-en achternaam omgewisseld zijn maar ook dan zijn ze, volgens hun algemene voorwaarden, niet verantwoordelijk. Bij het “lid worden” (een account aanmaken is daarvoor genoeg) ben je al akkoord gegaan met deze algemene voorwaarden. Kijk verder op hoofdstuk 3.1 lid 7 en 9. Overigens, als ik zo door de voorwaarden heen browse nemen ze kennelijk geen enkele verantwoording voor wat dan ook. Eigenlijk een “drop-shop” voor reizen dus.

      Ik vraag mij wel af waarom je niet boekte bij een reisburo in jouw stad/dorp?

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie