Registeren Inloggen
Marcel uit Papendrecht
Marcel uit Papendrecht
meer dan een maand geleden

vvv kaarten

meer dan een maand geleden

Goedemiddag,

Ik heb contact gehad met de VVV over VVV kaarten niet niets meer waard zijn of waar de waarde in mindering is gebracht.
Mijn vraag is mag dit, omdat het niet verteld wordt als je ze koopt.

zie hieronder het mail verkeer met de VVV.
Geachte heer, mevrouw,

Na telefonisch contact met uw collega’s stuur ik u deze mail.
Het gaat om het volgende:

Ik organiseer al jaren (vanaf 2017) klaverjastoernooien en verzorg de prijzen voor het kaarten en de verloting.

Ik had in het verleden als prijzen ook VVV-kaarten gekocht en dat vonden de mensen erg leuk om te krijgen/ winnen.

Vanwege de Corona hebben wij een hele tijd niet kunnen kaarten.
Nu had ik afgelopen zaterdag weer een toernooi.
Ik dacht ik heb nog VVV-kaarten liggen uit het verleden, dus wel weer een keertje leuk om te verloten.
6 kaarten verloot en blije mensen totdat ik maandag werd gebeld door de winnaars die een ander bedrag of € 0.00 op de kaart hadden dan die op het kartonnen kaartje ingevuld stonden.
Ik heb de kaarten laten checken bij de Primera in Papendrecht.
Heb uit eigen zak die mensen het geld gegeven wat er op de kartonnen kaartjes vermeld stond.
Ik voelde me hier niet echt prettig onder.
Uw collega vertelde dat ik de kaartnummers moest doormailen in de hoop dat er misschien een vorm van coulance zou kunnen zijn.

6064 3642 9226 4270 649 stond op ( € 5.00 ) was €10-, is nu €4-,

6064 3642 9118 2084 272 stond op ( € 5.00 ) was €5-, is nu €0-,

6064 3642 9118 1849 121 stond op ( € 5.00 ) was €5-, is nu €0-,

6064 3642 9154 0178 501 stond op ( € 7.50 ) was €7.50-, is nu €1.50-,

6064 3642 9118 2102 439 stond op ( € 10.00 ) was €5-, is nu €0-,

6064 3642 9226 4265 714 stond op ( € 10.00 ) was €10-, is nu €4-,

Met vriendelijke groet,

Marcel de Wilt

reactie VVV :

Beste Marcel,

Bedankt voor je mail en excuses voor onze late reactie.

Graag leg ik je uit waarom het saldo op de kaart minder is dan de oorspronkelijke waarde.
Ik zie dat er saldo van de kaart is afgeschreven omdat de kaart al 3 jaar geldig is geweest. Drie jaar na aankoop wordt er jaarlijks een beheervergoeding van €6,- in mindering gebracht op het saldo van je VVV Cadeaukaart. Na drie jaar kun je je VVV Cadeaukaart wel nog steeds gebruiken, alleen wordt deze vergoeding berekend.
In tegenstelling tot andere cadeaukaarten die vaak niet langer dan drie jaar geldig zijn, hebben wij hiervoor gekozen omdat wij het belangrijk vinden dat de cadeaukaarthouders, zolang als redelijkerwijs mogelijk is, gebruik kunnen blijven maken van het saldo op hun VVV Cadeaukaart. Hier is helaas geen coulance mogelijk. Ik heb in onderstaande mail nog wel even de huidige bedragen naast de kaartnummers geschreven.

Voor meer informatie over de beheervergoeding kun je de volgende link bekijken:

https://www.vvvcadeaukaarten.nl/vvv-cadeaukaart/beheervergoeding

Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Fijn weekend gewenst!

Met vriendelijke groet,
Nina

Team VVV Cadeaukaarten
VVV Cards B.V. Papendorpseweg 99, 3528 BJ Utrecht T +31 (0) 30 -3074100

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Marcel. Ook op de website van de VVV-kaart lees ik:

      [QUOTE]
      De VVV Cadeaukaart is minimaal drie jaar geldig. Drie jaar na aankoop wordt er jaarlijks € 6,- beheervergoeding in rekening gebracht voor het aanhouden van het saldo. Deze beheervergoeding wordt alleen in rekening gebracht áls er dan nog saldo op de kaart staat.
      [QUOTE]
      Het staat ook in de link die de klantenservice u stuurde. Daar is dus niets meer aan te doen. Nu zou Uw vraag kunnen zijn: waarom houd de bon/kaart geen rekening met de Corona-lockdown (enz)? Het antwoord laat zich echter raden. Er was, ook tijdens de lockdown, voldoende mogelijkheid om de VVV-kaart/bon te besteden.

      De grootste winst van deze- en andere bonnen en kaarten is dat mensen ze verliezen, vergeten of niet op tijd inwisselen. De “beheersvergoeding” is natuurlijk leuk bedacht maar een non-argument immers ze hoeven er geen (extra) werk voor te doen. Alles wordt met software bijgehouden. Natuurlijk wil je als bon-verstrekker weten of je het saldo eindelijk kunt bijschrijven op de privérekening vandaar dat vele een “eindige” geldigheid hebben. Misschien is het een idee om voor het kaarten weer ouderwets een “enveloppe met inhoud” te geven als prijs?

      meer dan een maand geleden
      • Marcel uit Papendrecht
        meer dan een maand geleden

        Bedankt voor reactie.

        Ik ging en ga er nog steeds vanuit dat geld niet snel zijn waarde kan verliezen.
        Wist wel dat kaarten / bonnen konden verlopen als er een datum op stond.
        In dit geval staat er geen datum op.
        Als je die kartonnen kaartjes met pasje koop en afrekent ga je niet eerst het pasje eraf halen om te kijken of er een tekst staat waarin het vermeld staat.
        Het pasje zit vastgeplakt aan het kaartje.
        Zou prettig zijn als ze bij het verkopen van VVV kaarten het even vermelden.

        meer dan een maand geleden