RegisterenInloggen
Ampie93
Ampie93
7 dagen geleden

Watermeterstand

7 dagen geleden

Ik moest mijn watermeterstand doorgeven. Ik woon hier sinds juni 2021.
Met mijn intrek hebben ze de oude meter vervangen voor een ‘slimme’. Deze geeft aan dat ik water heb gebruikt genoeg voor een 7-persoons huishouden. Vanwege een klein budget doe ik al zo zuinig mogelijk dus ik kan hier nooit aan gekomen zijn.

    • Max Pay
      6 dagen geleden

      Hallo Ampie, dit is een steeds terugkerend probleem met de “slimme” meter(s). )Overigens vermeld u niet hoe groot uw huishouden is dus even een slag om de arm). Omdat deze meters door de overheid zijn goedgekeurd moet je er vanuit gaan dat het verbruik juist is maar, zoals je ook elders op maxmeldpunt kunt lezen (gasmeter die zelfs bij afgesloten gas doordraait) is het aannemelijk dat niet alle meters juist functioneren. Helaas is er maar 1 oplossing als ik deze uitspraak van de geschillencommissie moet geloven:

      https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/klaagster-niet-eens-met-omvang-verbruik-waternota/

      U moet altijd zelf kosten maken. Mijn eerste optie zou zijn om de waterleiding te laten “druktesten”. Men sluit dan de hoofdkraan, brengt druk in het systeem en kijkt of die druk daalt. Zo ja dan heeft u een lek, zo niet dan bent u zeker dat er “intern” niets fout zit. De volgende stap is duurder namelijk de meter laten ijken. Blijkt de meter onjuist dan heeft u recht op, een nader te bepalen / af te spreken compensatie. Wel mag duidelijk zijn dat de bewijslast bij U ligt en niet bij de water-leverancier. Wellicht zijn er nog andere opties maar die ken ik niet. U zou kunnen zoeken of er meer problemen zijn met hetzelfde merk / type watermeter? Samen sta je sterk(er)….

      6 dagen geleden

      Geef een reactie