Registeren Inloggen
Marc59
Marc59
meer dan een maand geleden

woning isolatie

meer dan een maand geleden

Ik woon in een huurhuis uit 1957,met een regulier huurcontract, mijn huurhuis is niet geïsoleerd, mocht het erg koud worden dan ben ik afhankelijk van gas, mij wordt telkens verteld dat de huizen binnen 3 jaar waarschijnlijk gesloopt zullen worden dit al 9 jaar lang.
Ik en andere hebben wel kort geleden een nieuwebadkamer en keuken gekregen ,in die verbouwingstijd werd er 1200 euro besteed om tijdelijk op een camping te verblijven. Maar ze weigerende woningen van eenige isolatiete voorzien. Dit is echt nodig, tijdens de wintermaanden is de vloer permafrost! En tocht ontzettend zelfs met aangebrachte folie en nodige tocht strips, met mijn uitkering van 840 euro en de huidige energie prijzen durf ik de verwarming niet meer aan te zetten.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      In Nederland is een verhuurder niet verplicht om energiebesparende voorzieningen aan uw woning aan te brengen.
      Bijvoorbeeld isolatie en dubbelglas.
      Niet alle woningen in Nederland hoeven namelijk isolatie en dubbelglas te hebben.
      Het ontbreken van isolatie of dubbelglas is dus geen onderhoudsgebrek aan de woning.

      Wilt u dat uw verhuurder energiebesparende maatregelen aan uw huurwoning aanbrengt?
      Dan kunt u dat aan de verhuurder vragen.
      De verhuurder kan eventueel met het verzoek akkoord gaan.
      Meestal zal hij dan wel om een huurverhoging wegens renovatie vragen.

      Weigert de verhuurder om op uw verzoek energiebesparende voorzieningen aan te brengen? Dan kunt u de rechter vragen de verhuurder hiertoe te verplichten.
      Het gaat dan om:
      *dakisolatie, gevelisolatie en raamisolatie;
      *vloerisolatie van de vloer boven de kruipruimte;
      *het vervangen van een c.v.-ketel van meer dan 10 jaar oud door een c.v.-ketel met een opwekkingsrendement van minimaal 80%.

      De rechter zal de verhuurder hier alleen toe verplichten als u bereid bent om een huurverhoging te betalen die in redelijke verhouding staat tot de kosten van het aanbrengen van de voorzieningen.

      Bron:RIVM

      Voor hulp kunt u zich wenden tot de Woonbond.
      De Huurderslijn (020 – 551 77 55) is telefonisch bereikbaar op:
      maandag tot en met donderdag van 10.00 tot 13.00 uur
      dinsdagavond van 18.30 tot 20.00 uur

      Ik wens u veel succes.

      meer dan een maand geleden