RegisterenInloggen
dragon
dragon
meer dan een maand geleden

zonder smartphone 2e rangs burger

meer dan een maand geleden

Voor steeds meer zaken is een smartphone vereist.
Het betreft aanbiedingen , collectes, lidmaatschap, nieuwsbrieven buurtverenigingen, coronapas, enz.
Ik heb pas een nieuwe telefoon aangeschaft, met beperkte functies.
Maar deze is niet “smart”
ik ben niet “smart” genoeg voor zo’n telefoon.
We krijgen nu ook geen reclamefolders meer in de bus.
Er wordt dan beweert , dat het opzoekbaar is op de computer.
Maar dan kan ik geen kortingsbonnen er uit knippen, of belangrijke dingen omlijnen.
Zo ben ik ook op MAX-magazine geabonneerd, zodat ik de voor mij interessante programma’s kan aanvinken.
Of is omroep MAX ook voornemens de papieren versie te laten vervallen, omdat dit bomen kappen scheelt ??
Om geld te pinnen kan je nu ook met de smartphone i.p.v. je pinpas werken.
Ik kan er op wachten , dat er één optie overblijft , u raadt het al.
Het gaat hier niet om dat ik een digibeet ben, maar hoofdzakelijk om het gepriegel op zo’n minischermpje
want dit typ ik nu op een desktop PC, met groot scherm.
Wanneer stopt deze rage? Ik denk zelf NOOIT.
Ik voel me een 2e rangs burger,

    • SuperBitch
      meer dan een maand geleden

      Hoe herkenbaar m.n. “het gepriegel op zo’n minischermpje”.
      Ben aardig thuis op de pc, tablet en laptop maar dat kkeine scherm van de telefoon vind ik een drama.
      Bovendien heb ik een telefoon om te bellen, gebeld te worden, te sms-en en sms te ontvangen en ja: de wekker en agendafunctie.
      That’s it.
      Ook voor iemand, net aan de “hoge” kant van de 50, volop aan het werk en in het leven.
      Ik ben geen 2de rangs burger, weiger mij een 2de rangs burger te voelen en ik laat mij zeker niet als 2de rangs burger behandelen- door niemand.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      29 dagen geleden

      @Dragon
      U zegt het goed het gepriegel op zo’n minischermpje . het is iets voor jonge mensen maar als je ouder wordt hoeft het niet zo nodig . Ik zie het hier bij mij in de buurt het dagelijks koekeloeren op de telefoon bang dat men een berichtje mist . Sociaal media sommigen slapen er niet meer van , bizar .
      Zitten uren en uren gebiologeerd te staren naar hun telefoontje . Dit kan toch niet gezond zijn .

      29 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Schildpadje
      27 dagen geleden

      Helemaal mee eens!
      Ik zie matig en heb last van artrose en jicht, ik word heel verdrietig van deze ontwikkeling.
      Een smartphone kan ik meestal niet goed zien en alleen met een hulpmiddel (pen) bedienen.
      Ik gebruik dus een mobiele telefoon met druktoetsen.
      Internetbankieren is lastig omdat die kaartlezer de codes klein weergeeft en dat dan ook nog in een onduidelijke kleur.
      Er is ruimte genoeg op het schermpje om de cijfers groter weer te geven, maar de optie is niet beschikbaar, een alternatief is ook niet beschikbaar.
      Als we toch bezig zijn; ik erger me groen en geel aan AH on-line waar je de z.g. persoonlijke aanbiedingen alleen nog via een app kunt zien.
      Ook werken ze nu soms met een extra code per e-mail die je binnen 10 min. moet invullen.
      Ben inderdaad bang dat ik binnenkort dit soort zaken niet meer zelfstandig zal kunnen regelen!

      27 dagen geleden

      Geef een reactie

      • dragon
        21 dagen geleden

        “Schildpadje”
        Voor het internetbankieren heb ik een groot model reader (kaartlezer) Maar dat is bij de ASN-bank
        Voor de ING is ook een groot model te krijgen,.
        Ik heb ook een openhart operatie ondergaan, daarvoor moest ik enkele weken opgenomen worden,
        En dan ga je de gevolgen van het digitaal werken goed ervaren.
        Mijn vrouw kan niet met de computer overweg, en gelukkig kon mijn dochter de noodzakelijke handelingen voor mij doen,
        Ik wist de wachtwoorden gelukkig nog uit mijn hoofd, dus lukte dit wonderwel.
        Als ik echter een hartstilstand o.i.d. had gekregen , dan had mijn vrouw geen raad geweten wat te doen op administratief gebied.
        En als ik het daar met jongeren over heb, komen ze met allerlei oplossingen, zoals een wachtwoordmanager of een cloud .
        Dergelijke dingen ben ik weleens mee bezig geweest, maar al snel kom ik in engelstalige handleidingen terecht.
        Ik wil iedereen veel sterkte wensen in dit digitale tijdperk

        21 dagen geleden

        Geef een reactie

    • FRATER
      26 dagen geleden

      Bij alle winkels , instanties, bedrijven etc. die dit doen een klacht indienen en er tevens melding van maken bij het meldpunt discriminatie.

      Voor ELK MENS gelden DEZELFDE RECHTEN, dus moet het ook voor ELK mens mogelijk zijn om toegang te hebben/krijgen tot diensten etc.

      Zeker bij banken hoort het voor ELK mens toegankelijk te zijn en hoort de bank dus méérdere mogelijkheden tot toegang tot hun diensten te bieden.

      Wat de aanbiedingen bij AH betreft…… je bent in de meeste gevallen bij een ándere supermarkt sowieso goedkoper uit. Wat AH als bonus actie aanprijst is in de meeste gevallen bij ándere supermarkten gewoon de standaardprijs .

      26 dagen geleden

      Geef een reactie

    • sessen
      26 dagen geleden

      Lastig, zelf heb ik een telefoon. Echter mijn man is digibeet en ziet het plezier niet in een computer of telefoon. Heeft bovendien dyslexie. Hij krijgt er paniek van en wil het niet. Deze groep mensen wordt vergeten en “moet” aan de smartfoon.

      26 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Papua
      25 dagen geleden

      Het begrip Vrijheid in Nederland ?? behalve als het om allerlei artikelen gaat , men wordt vaak verplicht om de vaak commerciële spullen aan te kopen o.a. ook de zg Smartphone !!
      Dus gebruik ik een gewone zaktelefoon én dat is ook voor een 79 jarige nog steeds goed te doen !!

      25 dagen geleden

      Geef een reactie