Registeren Inloggen

Jeanine Janssen: Blij dat Schiphol kosten gemiste vlucht vergoedt

Op 11 augustus heeft Schipholdirecteur Dick Benschop in een extra ingelast MAX Vakantieman nieuwsbulletin een regeling aangekondigd voor mensen die hun vlucht hebben gemist. MAX Ombudsman Jeanine Janssen is blij met dit resultaat. “We zijn er trots op dat we dit hebben kunnen bereiken en dat Schiphol haar verantwoordelijkheid neemt.”

Overstelpt met klachten

In MAX Vakantieman besteedden we diverse keren aandacht aan de gemiste vluchten. Honderden mensen gingen niet op reis omdat de rij bij de security te lang was. In de uitzending van 25 juli kondigden we, samen met Els Doornhein van De Vos & Partners Advocaten, een proefproces aan tegen Schiphol. Daarna werden we overstelpt met klachten en met partijen die met ons wilden samenwerken. En toen meldde Schiphol zich bij ons. Vanaf dat moment zijn gesprekken gevoerd over de randvoorwaarden.

Vakantie in duigen

Er is een regeling tot stand gekomen waaronder consumenten de kosten, die zij gemaakt hebben vanwege het missen van hun vlucht bij Schiphol, kunnen claimen. Mensen die hun vakantie in duigen zagen vallen, kunnen de kosten van de vlucht, gemiste onderdelen van hun reis of hotelovernachtingen vergoed krijgen. Ook als een pakketreis door het missen van de vlucht helemaal niet is doorgegaan, dan worden die kosten vergoed. Bijkomende kosten, zoals gemiste excursies, komen ook voor betaling in aanmerking. U kunt het interview met Schiphol terugkijken op maxvakantieman.nl. Daar staat ook de volledige regeling.

Snel uitbetaald

Mensen die hun claim bij Schiphol willen indienen, kunnen die voorleggen via een speciaal formulier. U kunt dat vinden via onze site, of via schiphol.nl. U kunt uw claim tot 30 september 2022 indienen. Het streven is om mensen binnen zes weken na aanmelding uitsluitsel te geven, zodat daarna binnen twee weken het geld kan worden uitbetaald. Na Schiphol heeft ook Luchthaven Eindhoven aangegeven mensen te gaan compenseren.

Trots op dit resultaat

We zijn er trots op dat we dit hebben kunnen bereiken en dat Schiphol haar verantwoordelijkheid neemt. Zonder u was dat niet mogelijk geweest. U heeft ons massaal weten te vinden en daarmee de noodzaak van een regeling onderstreept. Dat na onze extra uitzending alle nieuwskanalen het bericht oppikten, gaf ook aan dat het een belangrijke regeling is voor veel mensen.

Toch problemen?

Wij danken u voor het melden van uw klachten en wensen u veel succes met het indienen van de claim. Mocht u tegen problemen aanlopen, dan kunt u die uiteraard bij ons melden. En mocht het allemaal voorspoedig verlopen, dan wensen wij u veel plezier op een toekomstige reis!

Geef een reactie