Registeren Inloggen
joke de vries
joke de vries
meer dan een maand geleden

6 opgebouwde pensioenjaren verdwenen

meer dan een maand geleden

Ik ben er achter gekomen dat mijn ex-werkgever geen pensioenpremie voor mij heeft afgedragen voor een periode van 6 jaar. Ik heb deze werkgever om uitleg gevraagd, maar omdat het over een lange tijd geleden gaat heeft hij die administratie niet meer. Ik moet een bewijs kunnen overleggen dat ik bij hem werkzaam was (salarisstrook, arbeidsovereenkomst o.i.d.). Maar, net als de werkgever heb ik dat niet meer. We hebben het hier over 37(!) jaar geleden! Ik ga hierdoor nu wel 6 jaar pensioen kwijt raken. Wat kan ik nog doen??

    • chocolade
      meer dan een maand geleden

      Bij mij speelt precies hetzelfde, ook bijna 35 jaar geleden, ook 6 jaar, ik heb geen papieren meer en de werkgever zegt ook geen administratie meer te hebben. Ik ben erg benieuwd hoe op uw vraag gereageerd zal worden..

      meer dan een maand geleden
      • wanders
        meer dan een maand geleden

        Er is bij het UWV veel informatie te vinden .Ook kun je hier de gegevens zien over het opgebouwde arbeidsverleden Tevens kan men op de site van mijn overheid ook wel gegevens vinden of opvragen .Bij het UWV kan het zijn dat men dat schriftelijk op moet vragen . Een goed advies als u lid bent van een vakbond laat de jurist van de bond dit uitzoeken .

        meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Wellicht kunt u contact opnemen met het betreffende bedrijfs pensioenfonds. Mogelijk kunnen deze de benodigde informatie nog verstrekken maar er is een grote kans dat u deze 6 jaar “kwijt” bent mede gezien het feit dat het 37 jaar geleden is. Toen waren ook de regels totaal anders.

        meer dan een maand geleden
      • joke de vries
        meer dan een maand geleden

        Hallo, ben jij inmiddels gepensioneerd en hoe is dat afgelopen?

        meer dan een maand geleden
      • chocolade
        meer dan een maand geleden

        Hoi Joke, nog niet.. Ik ben enkele jaren geleden arbeidsongeschikt geworden en krijg nog tot 65 deze uitkering. Ik heb op mijnpensioen.nl nagekeken wat mijn inkomen na mijn 65e zou worden en daaruit bleek dus dat mijn werkgever mijn eerste ruim 6 jaren in dienst geen premie had afgedragen. Het pensioenfonds zegt dat ik de gegevens bij de werkgever moet achterhalen, de werkgever zegt gewoon doodleuk wij hebben geen gegevens meer. Dat krijg je als je goed van vertrouwen bent en denkt dat werkgevers en instanties het voor je geregeld hebben..

        meer dan een maand geleden
    • joke de vries
      meer dan een maand geleden

      Bedankt voor jullie reacties. Alle adviezen had ik al gedaan, maar overal krijg je dezelfde reactie. Geen bewijs… geen pensioen!! Maar de werkgever hoeft niks te bewijzen, die gaat vrij uit.

      meer dan een maand geleden