- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 6 maanden geleden door .
Aircovoordeel.nl en garantie
Ik kocht een Mitsubishi Heavy Industries Inverter Airco bij Aircovoordeel.nl
Heel erg vriendelijk werd ik telefonisch te woord gestaan, ook alle antwoorden op m’n vragen werden via de mail beantwoord.
De airco kon nog geplaatst worden op 26 augustus 2020 voordat we de dag erna voor 3 weken op vakantie zouden vertrekken.
Vanaf het begin vond ik het wel vreemd dat de airco als je de temperatuur ingesteld had op 18 graden deze door bleef koelen tot zelfs 15 graden.
Dat zou normaal zijn.
We hadden eerder bij een erkend bedrijf een airco van hetzelfde merk laten installeren in ons chalet.
Dus het merk kende we al.
Daar werd een onderhoudscontract geadviseerd zodat je ieder jaar een onderhoud kreeg en de prijs was inclusief voorrijkosten en uren.
Ook kreeg je dan ipv de 2 jaar garantie een uitbreiding naar 3 jaar.
We kregen er een map bij waar een STEK gecertificeerd monteur steeds alles in rapporteerde.
Ook een factuur bij aankoop van de airco.
Tot mijn verbazing kreeg ik geen factuur van Aircovoordeel.
Alleen een soort geprinte bon bij montage waarop stond welke airco ik gekocht had en dat ik het bedrag betaald had.
Dus dacht ik dan volgt het factuur nog via de mail of per post.
Niets was minder waar.
Na diverse keren mailen en bellen kreeg ik eindelijk te horen dat ze alleen maar aan zakelijke klanten facturen sturen en dat de bon die ik had voldoende was, alles stond toch in hun systeem werd verteld.
Ook op mijn vraag om een onderhoudscontract werd gezegd dat ze die niet aanbieden en dat als je de airco particulier gebruikt het voldoende is om iedere 2 jaar een onderhoudsbeurt uit te laten voeren.
Dit zou voor zakelijke klanten wel ieder jaar moeten gebeuren.
Hier heb ik op vertrouwd en dacht ook 2 jaar garantie te hebben.
Nu maakt de buitenunit van mijn airco af en toe een oorverdovend lawaai, net alsof hij ieder moment vast kan lopen/ stuk gaat.
Op mijn afstandsbediening is geen code of wat dan ook te zien en op mijn slaapkamer werkt de airco dan nog gewoon.
Door het geblaf van mijn hondjes die in de woonkamer slapen werd ik wakker en ben naar beneden gegaan.
Met de gedachte dat ze mogelijk toch nog iets van hun behoeften moesten doen ging ik met ze naar buiten.
Toen hoorde ik het oorverdovende lawaai van de buitenunit en heb meteen de stekker eruit getrokken.
Even gewacht en deze weer terug aangesloten, daarna was het vreselijke lawaai verdwenen.
Dit was in de nacht van donderdag op vrijdag 20 mei 2022.
De volgende dag heb ik een mail gestuurd omdat ik ze niet telefonisch te pakken kreeg.
Van zondag op maandagnacht 23 Mei 2022 gebeurde er weer hetzelfde.
En daarbij hoorde ik ook vloeistof lopen oid.
Dus weer de stekker eruit gehaald en gewacht, opnieuw de stekker erin gestoken maar, het beide geluiden bleven.
Durfde hem niet meer aan te zetten en heb uiteindelijk m’n mobiele airco maar weer aangesloten.
Ik heb de airco voor m’n gezondheid aangeschaft omdat ik vanwege zenuwpijnen vaak brandende knieën enz heb.
Dit geeft mij verkoeling.
Maandagochtend al op tijd gebeld naar het gewone telefoonnummer en kreeg de monteur aan de telefoon.
Dat vond ik vreemd,
Hij zei dat ze het op kantoor in deze periode heel druk hebben en dan vaak niet op kunnen nemen en adviseerde een mail te sturen.
Maar, ik vertelde hem ook dat ik dat al gedaan had en graag wilde weten wanneer ze evt langs konden komen.
Ook heb ik scheurtjes ontdekt in de isolatie die om de slangen zitten.
Op advies van de monteur moest ik foto’s maken en die ook met de mail meesturen en hij zou het op de zaak aan zijn collega doorgeven.
Ik had ook verteld dat er afgelopen zomer de aardlekschakelaar steeds uitklapte en dat ze toen vakantie hadden en dicht waren, geen storingsdienst te bereiken.
En die storingsdienst die ze hebben zijn ook geen 24/7 bereikbaar.
Is de zaak dicht dan zijn er ook geen monteurs beschikbaar om problemen op te lossen.
Ook toen nam de monteur per toeval op, hij had vakantie zei hij en hoorde z’n dienstelefoon en had hem opgenomen en kreeg mij aan de lijn.
Moest maar een mail sturen, ook daar heb ik ook nooit iets op gehoord.
De ophangbeugel vertoonde al na een paar weken roestplekjes, dat hebben ze na diverse keren bellen en mailen vervangen.
Maar, de aansluiting op de slaapkamer ziet er ook niet professioneel uit, een stuk afwerkmateriaal ontbreekt en dus zie je leidingen lopen en rondom zit er geel spul.
Herkenbaar bij wat ik al eerder elders gelezen heb.
Beter kon de monteur het niet maken zei hij en het valt toch achter het gordijn en moest het maar met wat muurverf wit maken net zoals de rest van de muur!
Mijn 2 e mail met foto’s daar kreeg ik geen bevestiging van.
Dus afgelopen woensdag, 25 Mei 2022 heb ik gebeld en kreeg ik iemand aan de lijn.
Deze man was wel erg vriendelijk maar, vertelde die mail niet ontvangen te hebben.
Wel die mail van vrijdag en daar zou zijn collega die dag of de komende dagen op reageren.
Er werd wel verteld dat het in principe geen garantie is en dat er maar 6 maanden garantie op zit zonder dat je voorrijkosten moet betalen of uurloon.
In die eerste 6 maanden zou je er dan ruim de tijd voor hebben gehad om te ontdekken of er iets niet goed aangesloten is of mis is.
Is er daarna iets aan de hand dan moet je voorrijkosten en uurloon betalen.
Mocht er iets in de airco kapot zijn dan wordt dat meestal wel via Mitsubishi Heavy Industries vervangen maar, de uren en de voorrijkosten worden wel berekend door Aircovoordeel.nl
Afgelopen woensdag, 25 Mei 2022 kreeg ik reactie op mijn mail.
Een hele waslijst werd er meegestuurd van wat ik eerst na moest gaan omdat de monteur anders misschien voor niets zou komen en het bedrag van € 179 inclusief btw dat ik zou moeten betalen en inclusief 30 minuten onderzoekskosten waarbij tevens onderhoud uitgevoerd zou worden.
Moest het nalopen van de waslijst niet leiden tot de oplossing dan moest ik weer contact opnemen met het verzoek een monteur te laten komen.
Ik heb al op diverse websites gekeken van Installatiebedrijven en die hebben het nergens over 6 maanden garantie.
Iedereen zegt dat er 2 jaar garantie op zit.
Dat je daar je airco ieder jaar voor moet laten onderhouden kan ik me voorstellen maar, als je dan het advies krijgt dat dit zonde is van je geld en iedere 2 jaar voldoende is wat moet je dan.
Ik weet nu niet waar ik goed aan doe.
-De temperatuur zakt een aantal graden lager dan ingesteld.
-De buitenunit maakt met regelmaat een oorverdovend lawaai.
-Ik hoor van alles lopen in de buitenunit of leidingen.
-Er zitten scheurtjes in de buisisolatie.
-Ik heb geen officieel factuur.
-Kan mijn aankoop ook niet aanmelden bij Mitsubishi Heavy Industries.
-De airco is binnen niet netjes aangesloten.
-Als er iets aan de hand is is het maar de vraag of er iemand op je telefoon of mail reageert en wanneer ze eventueel kunnen komen.
-Als ik alle reacties lees van klanten met negatieve ervaringen dan vraag ik me af of goedkoop niet duurkoop is geworden en hoe nu verder voor nu en de toekomst?!?
-
-
Pipi Langkousmeer dan een maand geleden
Ik vraag me af of er meer klanten zijn die ook geen factuur hebben ontvangen.
Ook heb ik de vraag gesteld waar ik de garantietermijn kan vinden, daarop werd geantwoord dat alles in hun systeem staat en dat het niet nodig is dit op de bon te zetten.Is er een Installatiebedrijf die de garantie en service over wil nemen en waar ik ook een onderhoudscontract bij af kan sluiten zodat ik nog jaren plezier kan hebben van mijn Mitsubishi Heavy Industrie.
Ik woon in Rijen, Noord- Brabant.
Alvast bedankt.
meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Kijkt u eens naar soortgelijk verhaal d.d. 6 maart 2020:
meer dan een maand geleden -
Trummeer dan een maand geleden
Ik vond dit al een vreselijk lang verhaal dus ga niet ook die andere draad lezen.
Ik zou contact op nemen met de importeur van Mitsubishi heavy.
En contact opnemen met consuwijzer.nlGarantie en reclamatie recht zijn verschillende zaken. Een airco behoort langer dan 2 jaar mee te gaan, dus vermoedelijk heeft u 5 jaar recht op een deugdelijk product.
meer dan een maand geleden -
Pipi Langkousmeer dan een maand geleden
Ik begrijp uw reactie, het is idd een heel lang verhaal.
Contact opnemen met de importeur is iets wat ik aanstaande maandag zeker ga doen, dit advies kreeg ik ook van iemand anders.
En het andere advies dat u me gaf ga ik ook zeker achteraan.
Ik wil eerst contact opnemen met de importeur en als ik daar niet verder mee kom dan de volgende stap.Nogmaals heel erg bedankt voor uw adviezen.
meer dan een maand geleden
-