RegisterenInloggen
Martien61
Martien61
13 dagen geleden

Autohuur TransAvia

13 dagen geleden

Hallo,
Februari dit jaar boekte ik een trip via TransAvia naar Malaga. TransAvia bied dan ook autohuur en ik dacht dat zit wel goed, daar boek ik een auto. Vlucht was Perfect en in Malaga aangekomen moet je behoorkijk zoeken , want de autoverhuurder die r dan uitkomt is niet echt zichtbaar. Uiteindelijk bij de balie aangekomen wordt me meegdeeld dat ik de auto niet kan meenemen want mij credit card is niet correct. Staat in de voorwaarden wordt me meteen meegegeven, de medewerker weet precies waar het staat en wijst het me fijntjes aan. Geen afkorting op de credit card, in dit geval betekent dat geen initialen op de credit card. Enige oplossing was om het grootste verzekeringspakket te kopen a 189 Euro. Alles afwegende heb ik dat maar gedaan, je staat op een industrue terrein in spanje, we waren al uren onderweg. Toen ik thuis was heb ik gebeld met de ING of een dergelijk cerdit card kan bij de ING, dat was niet zo. De kaart met de volledige naam bestaat in ieder geval niet bij de ING. Toen ben ik gaan klagen bij de partijen, maar dan wordt de hete aardappel van de een naar de ander gestuurd. Eerst Transavai, die weet van niets , je moet bij CarTrawler zijn, en die zit in Ierland. Deze partij heeft zo goed als geen klantenservice en geeft alleen een standaard antwoord, dat de uitvoerende partij aangepsproken moet worden. Dat was DelPaso , in Malaga, die verwijst weer naar CarTrawler. Advies aanvraag voor juridische actie geeft me dat ik naar de spaanse rechter moet, neit erg eenvoudig voor mij vanuit Nootdorp. En dan te weten dat ik de autohuur initieel met de zelfde creditcard betaald heb. Hebben julei advies over hoe ik mij 189 Euro terug krijg, en hoe we zorgen dat dit soort oplichterij stopt ? Uiteindelijk kreeg ik overigens nog een oude geduekte auto mee, het lijkt me een vooropgezet plan van de twee partijen (Cartrawler en Delpaso), daar trappen vast heel veel mensen in.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      13 dagen geleden

      Martien61,
      Ik weet geen oplossing.
      Maar tot mijn stomme verbazing lees ik soortgelijke ervaringen op Trustpilot :”We hebben de auto niet meegekregen bij Delpaso. De opgegeven reden : mijn voornaam stond niet volledig geschreven op mijn credit card”. Reviews gedateerd 14 apr. 2022, 9 mrt. 2022, 28 feb. 2022, 15 feb. 2022.
      Er wordt zelfs gesuggereerd dat de ‘dame’ van de balie deze regel zelf heeft verzonnen.
      Ik ben danook naar de voortgang van de afwikkeling van uw, m.i, terechte, claim.

      Succes.

      13 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Max Pay
        13 dagen geleden

        Even op UseNet gezocht, de eerste meldingen over dit type scam stammen uit 2011. De redenen van afkeuren van creditcards of andere betaalkaarten verschilt wat maar verder zijn alle zaken gelijk. Het doel is om een (extra) verzekering te verkopen. De verzekering is natuurlijk onzin, of hij bestaat niet (kassa), of men krijgt “afsluit provisie”. Het lijkt eerder gebonden aan landen (Spanje, Portugal en enkele gevallen in Italie) dan aan bedrijven maar ik heb verder niet naar de bedrijven gekeken. Dat ter info.

        13 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Max Pay
        13 dagen geleden

        Dom… schrijf ik UseNet maar moet IRC zijn (sorry)

        13 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Max Pay
      12 dagen geleden

      Hallo, ik zie dat de klachten beginnen binnen te komen. Dit topic gaat over dezelfde scam:

      Autohuur TransAvia

      Dat ter informatie

      12 dagen geleden

      Geef een reactie

    • kleur
      11 dagen geleden

      en dat kan allemaal maar oplichters

      11 dagen geleden

      Geef een reactie