Registeren Inloggen
elwewe5
elwewe5
meer dan een maand geleden

onderhouds contract Eneco

meer dan een maand geleden

Een onderhouds contract bij Eneco voor de cv!
Het onderhoud is om de 2 jaar volgens het conract!
In 2019 april is het contract ingegaan,Ik ben in de veronderstelling dat na 2 jaar ,dat is april 2021 onderhoud zou moeten gebeuren.
Eneco echter schuift dit tot september , volgens hun is na 2 jaar rekkelijk, immers we zijn dan nog steeds 2021.
Onderhoud na 2 jaar is al lang! IK ben er bang voor dat het nog verder wordt opgeschoven.
Is dit contract breuk???? Mag ik het geld na mei 2021 terug vragen??
Zij plegen toch contract breuk??
Wat zijn de rechten van mij als consument?

    • elwewe5
      meer dan een maand geleden

      De Eneco klacht komt van:
      L.Wierda
      Max lid al een hele poos.

      meer dan een maand geleden
    • I AM
      meer dan een maand geleden

      Hallo, na een betaalde verplichte keuring van mijn HR combiketel welke vereist is om überhaupt een service contract af te kunnen sluiten, kreeg ik 2 jaar nadien een kaart via de post in de bus met daarop een datum wanneer de service beurt voor mijn toestel gepland was, en als mij dat niet schikte dan kon ik reageren om de afspraak te verzetten, bij geen reactie kwamen ze op de kaart vermelde datum. De servicebeurt duurde zegge en schrijven hoog uit 15 minuten alles er op en er aan en daar betaalde ik dan €7,50 per maand voor. Op een kerstdag stopte mijn ketel er mee, en in april van het volgend jaar stond zoals gepland weer een 2 jaarlijkse onderhoudsbeurt op het programma, toen ik het service nummer belde en ik daar melding van maakte, keek de medewerkster welk contract ik had en zei toen dat ze niet kwamen tenzij ik eerst een duurder, ± € 15,- per maand afsloot. Ik had dus in de tussenliggende periode dus 20 maanden à € 7,50 = € 150,- betaald en ze weigerden om te komen. Na de kerst heb ik een plaatselijke installateur gebeld en die heeft voor € 50,- een relais vervangen. U zult begrijpen dat ik, nadat de servicebeurt in april gedaan was, mijn service contract heb opgezegd. M.a.w. bel gewoon een plaatselijke installateur op die om de twee jaar je toestel komt nakijken en schoonmaken en het moet dan al gek zijn indien je geen onderdelen nodig hebt die vervangen moeten worden dat je meer dan €100,- moet betalen in mijn geval dus een besparing van € 80,-

      meer dan een maand geleden
    • I AM
      meer dan een maand geleden

      Overigens was dit bij Feenstra.

      meer dan een maand geleden