Registeren Inloggen
N Barendse
N Barendse
meer dan een maand geleden

Pensioen rekening ABN-AMRO

meer dan een maand geleden

Op 19 oktober jl. ontving ik een brief van de ABN-AMRO inzake de wijziging van een bankspaarproduct per 7 november 2022. De rekening is een leefrente 2008-2013 rekening. In betreffende brief stond een aantal wijzigingen. Een van de wijzigingen betrof het feit dat je de details van betreffende rekening alleen nog via Internet Bankieren kan inzien of wijzigen. Als je hier niet mee eens was, kon je overstappen naar een andere bank.

In betreffende brief stond echter expliciet niet dat per 7 november de rekening zou gaan vervallen. Wat schetst mijn verbazing: vandaag ontving ik een afschrift van betreffende rekening en ABN-AMRO heeft eenzijdig deze rekening vervallen verklaard. Mijn klacht geldt 2 dingen: ten eerste de brief waarin voor de klant geen duidelijk risico vermeld stond indien de wijzigingen van kracht zouden worden en de klant niet conform de wensen van de ABN-AMRO zou handelen; ten tweede de brute wijze waarop ABN-AMRO zonder vooraankondiging betreffende rekening heeft “gecanceld”.

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo N. Barendse. Zonder de details van uw specifieke geval te kennen een vraag: Heeft u contact opgenomen met ABN-AMRO en wat zeiden die er over? U schrijft: ¨In betreffende brief stond echter expliciet niet dat per 7 november de rekening zou gaan vervallen.” Stond het er “min of meer” in (impliciet)? Misschien zoiets “als u niets doet vervalt…. (enz)¨? Kortom, veel vragen…

      meer dan een maand geleden
    • GiBo
      meer dan een maand geleden

      Beste N.Barendse, begrijp uw reactie en heb zelfde gevoel. Gisteren afschrift ontvangen met ‘saldo migratie” en “vervallen rekening” met “Nieuw saldo 0,00”. Niet te vinden waarnaartoe deze migratie heeft plaatsgevonden. ook online niet. Rekening is uit overzicht verdwenen. Vandaag (zaterdag) gebeld voor opheldering, alleen verwijzing noodnummer 088-2262630 beschikbaar. Dan maar chatbot Anna geprobeerd, kom je niet verder mee. Wel bij chat-opening en zonder vraag direct al deze tekst: “Op dit moment ziet u geen saldo in uw pensioen- of opbouwproduct. Dit saldo is tijdelijk in Internet Bankieren te vinden onder zelf regelen in uw product. We passen dit zo snel mogelijk aan, zodat u uw saldo direct kunt inzien vanaf uw rekeningoverzicht.” Ook deze hint opgevolgd, maar niets te vinden/te zien. Maandag maar opnieuw contact zoeken. Heel vreemd. Begrijpelijk dat dit een mens onzeker maakt (zonder aankondiging), vooral in deze tijd van fraude. Groet en toch een heel goed weekend, GiBo

      meer dan een maand geleden
    • williewortel
      meer dan een maand geleden

      Ook ik heb vandaag een bank afschrift ontvangen dat mijn leefrente rekening is vervallen.
      Ook die brief van 18 oktober vermeld hier niets over.
      Vreemde gang van zaken bij de abn amro bank.
      Waar is mijn lijfrente uitkering gebleven ???

      meer dan een maand geleden
      • williewortel
        meer dan een maand geleden

        Ik zie nu dat in de brief van 19 oktober niet de juiste rekening nummers staan die ik heb bij de ABN Amro bank.

        meer dan een maand geleden
    • Ben1950
      meer dan een maand geleden

      Bij mij precies hetzelfde gebeurd vandaag. Saldo 0,00.
      Zelfs geen brief gehad, was helemaal verbaasd. Gelukkig dus niet de enige.
      Maandag verder.
      Groet Ben

      meer dan een maand geleden
    • JanBoot
      meer dan een maand geleden

      Vandaag ook een gelijke afschrift ontvangen, maandag even afwachten, anders onze krachten bundelen en een advocaat inschakelen.

      meer dan een maand geleden
    • Ewi52
      meer dan een maand geleden

      Ik ook precies hetzelfde, afschrift van vandaag vermeldt 5-11 migratie saldo vervallen rekening en nieuw saldo 0,00. Ik ben een beetje in paniek…

      meer dan een maand geleden
      • JanBoot
        meer dan een maand geleden

        Het geld zal tijdelijk ergens geparkeerd zijn, maandag even bellen met ABNA, graag van iedereen een berichtje over de resultaten van het gesprek, en eventueel overleg met elkaar.

        meer dan een maand geleden
      • Ewi52
        meer dan een maand geleden

        Ja, dat denk ik ook. Wel vervelend. Tot maandag en een fijn weekend.

        meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Hier nog iemand die tot zijn verbijstering leest dat mijn Gouden Handdruk rekening met mijn bankspaarproduct is komen te vervallen en het saldo op 0 is komen te staan. Brief is vandaag bezorgd, boekdatum is 6 november 2022. Enige aankondiging in de omschrijving is , Migratie Saldo , vervallen rekening . Geld is ook niet meer zichtbaar in mijn bankrekeningoverzicht. Toch wel een heel slordige actie van de Abn Amro, kondig dit van te voren netjes aan wat er gaat gebeuren. Ik neem aan dat de rekening heropend wordt onder een ander rekeningnummer, Joost mag weten waarom. Maandag 9 uur sta ik bij de bank op de stoep, bellen ga ik niet doen met een 0900 nummer, wat een drama tegenwoordig de service.

      meer dan een maand geleden
      • ghggukl
        meer dan een maand geleden

        Aanvullend op mijn eerdere bericht, plotseling herinnerde ik mij dat ik een brief op 19 oktober 2022 gekregen had van de Abn Amro bank. Daarin staat dat zij de bankspaarproducten wijzigen per 7 november 2022. Ik zie in die brief ook dat ik een ander rekeningnummer heb gekregen. Die moet ik weer zichtbaar zien te krijgen in mijn online omgeving, maar hoe doe ik dit.

        meer dan een maand geleden
    • JanBoot
      meer dan een maand geleden

      Heb inmiddels de brief van 19 okt. 2022 gevonden met de wijzigingen ingaande 7 november (en alle voorgaande brieven/voorwaarden).
      Uit deze brief maak ik op dat er een nieuw administratiesysteem komt voor de bankspaarproducten waarbij straks alle info te vinden is via internetbankieren, het wordt dus een soort internetspaarrekening, de papieren info verdwijnt, indien nodig kan je dit zelf de info printen of opslaan als PDF files.
      Hieronder in het kort de wijzigingen welke een aanvulling op, of in de plaats komen van de afspraken in de Voorwaarden Leefrente geopend in de periode na 2008.
      ABN-AMRO had alleen wat duidelijker kunnen zijn in welke form het wordt uitgevoerd aangezien wij op papier en via internetbankieren op dit moment geen saldo hebben (ook wordt een rekeningnummer vermeld welke ik niet kan plaatsen).

      – Per uitkeringsmoment betaalt u nu € 2,50. Na 7 november betaalt u € 1,50 per uitkering.
      – De periodieke uitkering valt op de 24e van maand, is dit in het weekend of feestdag dan komt het de eerst volgende werkdag.
      – Er wordt extra info toegevoegd om meer inzicht te krijgen over de inhoudingen.
      – Via internetbankieren is het voortaan mogelijk om de details van uw Leefrente in te zien of te wijzigen.

      Aan dit schrijven kunnen geen rechten worden ontleend.

      meer dan een maand geleden
    • YvonneEnd
      meer dan een maand geleden

      Op de pagina abnamro.nl/bankspaarproducten staan alle vragen en antwoorden
      Ik heb ingelogd bij internetbankieren onder het kopje: zelf regelen en dan meer rekeningen weergeven.
      Daar kunt u de rekening terug vinden

      meer dan een maand geleden
    • Ewi52
      meer dan een maand geleden

      Ik wacht af, het zal goed komen. Ik heb de (keurige) brief van 19 oktober gevonden en nu “goed” gelezen. Er staan ook nieuwe voorwaarden voor het uitbetalen van mijn Gouden Handdruk Leefrekening. Ik kan niet online bankieren omdat ik geen andere rekening bij ABN heb, maar ik ben gerust.

      meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Kunt U de laatste stap meer specifiek uitleggen, als ik inlog bij internetbankieren ga ik naar het gedeelte: -> zelf regelen , daar kies ik voor
      -> producten en rekeningen ,
      -> uw rekeningoverzicht indelen,
      -> mijn rekeningoverzicht indelen .
      Daar zie ik een overzicht van alle rekeningen, waarbij mijn Gouden Handdruk Leefrekening in het overzicht is komen te vervallen. Waar vindt U de nieuw geopende rekening door de Abn Amro bank. Bij mij is niets zichtbaar, gaarne feedback.

      meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Wat al eerder genoemd werd, als je inlogd bij de Abn Amro webomgeving en de Chatbot een vraag stelt krijg je het volgende antwoord:
      “Op dit moment ziet u geen saldo in uw pensioen- of opbouwproduct. Dit saldo is tijdelijk in Internet Bankieren te vinden onder zelf regelen in uw product. We passen dit zo snel mogelijk aan, zodat u uw saldo direct kunt inzien vanaf uw rekeningoverzicht.”
      Geen idee hoe snel ze dit gaan implementeren, maar onder Zelf Regelen is het akelig leeg met mijn Bankspaarproduct.

      meer dan een maand geleden
      • YvonneEnd
        meer dan een maand geleden

        Vreemd bij mij staat alles er in , van rekeningen tot en met verzekeringen

        meer dan een maand geleden
    • YvonneEnd
      meer dan een maand geleden

      Inloggen
      Zelf regelen
      Producten en rekeningen
      Naar beneden scrollen
      Toon meer producten
      Toon nog meer producten(eventueel)
      Daar staat bij mij mijn leefrente rekening
      Ook kan je daar je afschriften bekijken
      Op http://www.abnamro.nu/bankspaarproducten
      Staan veelgestelde vragen
      Kijk daar ook even
      Succes

      meer dan een maand geleden
      • YvonneEnd
        meer dan een maand geleden

        Sorry er staat .nu moet zijn .nl
        werd automatisch aangepast 🙁

        meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Bedankt voor de feedback, ik heb exact hetzelfde gedaan. Daar staat inderdaad mijn ‘vorige’ Leefrente product, met de rekeningnummer die ik ken, met ook de mogelijkheid om je bankafschriften te downloaden. Deze rekening kan ik echter niet toevoegen in het totaal overzicht van mijn producten en rekeningen bij de Abn Amro Bank. Ik heb ergens gelezen dat dit vanaf 14 november ( morgen dus ) automatisch in het overzicht zelf zichtbaar wordt. Ik kan me voorstellen dat bij mensen die geen Internetbankieren bij de Abn Amro Bank hebben dit onrust veroorzaakt, en hoe gaan mensen de mutaties zijn in hun bankproducten in de toekomst. De banken zijn allemaal op hun eigen procedures en gemak bezig, niet hoe de klant erover denkt. Blijft wel een mogelijkheid om hier niet mee akkoord te gaan en het bankproduct op te heffen bij de huidige bank ( wellicht een idee met de stijgende rentes ).

      meer dan een maand geleden
    • Jvl60
      meer dan een maand geleden

      Ik kon het eerst ook niet vinden, vanaf zelf regelen moet ik eerst naar;
      overzichten en afschriften downloaden dan weer naar zelf regelen en dan bovenstaande stappen volgen. Nu zie ik mijn leefrenterekening inderdaad staan. Hoe moeilijk kunnen ze het maken.
      Succes

      meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      TER INFO:
      Er is nog een topic gestart.
      TopicStarter; JeroenSchuit
      Topic: https://www.maxmeldpunt.nl/topic/abnamro-bankspaarproducten/#post-41247-scroll

      meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Ja ik kan wel zien dat mijn Leefrekening nog bestaat, die stappen er naar toe maken lukt mij wel, echter kan ik hem niet toevoegen als zichtbare rekening in mijn totaaloverzicht. Ik ben geen digibeet, maar kan mij voorstellen, bij de iets meer Senior medemens, dit problemen geeft. Ik ga morgenochtend persoonlijk naar mijn bankkantoor, daar mogen ze het als service naar mij toe in orde maken ( als het morgen automatisch in mijn overzicht verschijnt is het ook o.k. ) . Een soortgelijke probleem heb ik met het systeem bij de Belastingdienst IB2021, onmogelijk om online mijn goede spaargegevens aan te leveren, gevolg ik ben vorige week persoonlijk naar mijn Belastingkantoor in Utrecht gegaan, met twee brieven om bezwaar te maken tegen de definitieve belastingaanslag 2021 en de definitieve berekening Zorgtoeslag 2021. Gelukkig kon je online een afspraak maken, voor een persoonlijk gesprek. Service anno 2022, Banken, Verzekeraars en Belastingdienst verschuilen zich achter hun ICT systemen, owe als je een probleem hebt.

      meer dan een maand geleden
    • Liesvb
      meer dan een maand geleden

      Inmiddels ook gevonden !
      Het is even zoeken maar hoop dat het maandag gewoon te zien is in “mijn producten “

      meer dan een maand geleden
    • Arie Bragt
      meer dan een maand geleden

      Gisteren 11 november ook bekend afschrift ontvangen. Ben erg geschrokken maar na het lezen van alle berichten wacht ik even af. Veel ABN banken in de buurt permanent gesloten.

      meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Vandaag ben ik om 9 uur langs het Abn Amro filiaal geweest in mijn woonplaats ( daar is gelukkig nog een bankfiliaal aanwezig, als je dit tegenwoordig nog zo mag noemen ).

      Ik was sinds vrijdagmiddag de vierde persoon met dezelfde vraag. Hij heeft in het systeem kunnen kijken, maar de nieuwe rekening stond daar nog niet bij ( dat zou vanaf vandaag mogelijk moeten zijn ).
      Let wel de rekeningnummer in de brief is tevens het nieuwe rekeningnummer van de Leefrekening, de bankmedewerker kon nog iets dieper in het systeem en daar stond warempel het nieuwe Leefrekening nummer klaar, echter was het saldo daar nog 0 euro bij mij.

      In de loop van vandaag of deze week moet er bij de rekeningen die jezelf kunt beheren dit nieuwe nummer zichtbaar worden, die moet je uiteindelijk zelf verslepen en zichtbaar maken in het hoofdveld bij de online web omgeving van de bank.

      Ze maken het erg makkelijk voor zich zelf maar moeilijker voor de klant. Joost mag weten hoe iemand dit gaat doen die nog geen andere bankproducten bij de Abn Amro afneem, en niet online kan komen.

      meer dan een maand geleden
    • Cornelie Meij
      meer dan een maand geleden

      Net meer dan een uur aan de telefoon gezeten hierover, 4 verschillende medewerkers gesproken, maar ook zij konden de informatie over het nieuwe product niet inzichtelijk maken op het scherm.
      Probleem zit er w.s. in, dat ik bij de ‘oude’ leefrente een volmacht had om alles in te zien en te regelen, maar bij het nieuwe product niet…
      Dit moest, omdat de leefrente op naam van mijn man staat, maar IK bankier. Dat is destijds zo geregeld maar nu moet dat dus allemaal weer opnieuw.
      Morgen afspraak beeldbankieren, nooit gedaan wordt dus nog spannend, en dan schijnt het alsnog voor elkaar te komen!
      Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan!

      meer dan een maand geleden
      • Cornelie Meij
        meer dan een maand geleden

        Vervolg….
        Beeldgesprek gehad: mevrouw was totaal niet geïnformeerd, wist niet waar het over ging, wist niets over een nieuw spaarproduct, begreep niet waar het over ging. Wàt een organisatie. Wacht nu op telefoontje van iemand van vermogensbeheer…
        Vraag me steeds af of de bank eenzijdig een spaarproduct mag overzetten naar een ander product?

        meer dan een maand geleden
      • Cornelie Meij
        meer dan een maand geleden

        Teruggebeld door aardige meneer, maar ook hij weet niet wat er gedaan moet worden ‘nieuw product, nieuw systeem’ om alles voor ons inzichtelijk te maken.
        Kon ons wèl op ZIJN scherm laten zien dat ons pensioenbedrag ergens staat gestald….
        Volgende week verder!

        meer dan een maand geleden
      • Cornelie Meij
        meer dan een maand geleden

        Eindelijk weer gebeld door bank! Conclusie: mijn volmacht telt niet meer voor het nieuwe pensioenproduct en kan ook niet ‘geregeld’ worden. We moeten een extra pas aangevragen voor mijn man, dus extra kosten, en dan zou het moeten lukken. Nu nog steeds geen bericht en geen inzicht. We wachten af.

        meer dan een maand geleden
      • Cornelie Meij
        meer dan een maand geleden

        Extra pas aangevraagd voor mijn man: mag ik niet doen, dus hij aan de telefoon, worden door app programma geleid, werkt niet. Medewerker: u moet naar fysiek kantoor, 40 km. heen, 40 km. terug, geen vervoer…. Hoe dan, en dat allemaal voor een nieuw systeem van de bank. Na veel aandrang belt er binnenkort een ‘coach’. Denk niet dat ons dat verder helpt.
        Ik vind het allemaal heel confronterend en begrijp niet dat ‘men’ dit laat gebeuren.

        meer dan een maand geleden
    • Quincy
      meer dan een maand geleden

      Wat een “wereldactie” van de Abn Amro. Ook ik ben behoorlijk geschrokken. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden door meer duidelijkheid in de brief van 19 oktober 2022.
      Ik kreeg tot nu toe maandelijks een rekeningafschrift. Hoe nu verder? Ik heb geen internetbankieren of betaalpas bij/van de Abn Amro. Geen bankfiliaal in de buurt en bellen is gezien de lange wachttijden van minimaal 15 tot 30 minuten niet echt een optie (de bank is druk met de problemen oplossen die ze zelf veroorzaakt hebben).
      Dankzij dit mooie forum iets gerustgesteld maar verwacht van de bank wel een uitleg over hoe nu verder.

      meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Ik ben vandaag wederom langs het bankfiliaal van de Abn Amro Bank geweest, tot nu toe geen enkel nieuwe leefrekening zichtbaar. Ook de geduldige medewerkster van de bank kreeg dit niet voor elkaar, ze gaf wel een kaartje en zei, je kunt bellen naar het centrale telefoonnummer en gelijk met keuze 4 trachten de afdeling voor pensioen en verzekering te spreken.
      Helaas zei ze ook dat dit bankfiliaal in het Gooi ook gaat verdwijnen en dat er dan alleen bankfilialen zijn in de grote steden. Wat een drama de service, alles moet digitaal en via een app, jammer maar heb je dit niet of onvoldoende tot je beschikking zoek je het maar lekker uit. Wel elk jaar de bankkosten verhogen !

      meer dan een maand geleden
    • JanBoot
      meer dan een maand geleden

      Drama alom met de Banken !!
      We moeten de oude sok maar weer tevoorschijn halen 🙂

      meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      De soap gaat verder op woensdag 16 november, op de website van de Abn Amro bank kun je nog steeds niet de nieuwe rekening zichtbaar maken. Een vraag stellen met de chatbot levert uiteindelijk ook niets op behalve een overzicht van telefoonnummers die je mag proberen te bellen, zijn er al mensen die het gelukt is om het nieuwe pensioen nummer zichtbaar te maken in de totaal rekeningoverzicht ?

      meer dan een maand geleden
      • ghggukl
        meer dan een maand geleden

        Vanmiddag via chat alsnog geprobeerd contact te krijgen met de Bank. Die gaf mij dit nummer 010-2407004. Maar de hele riedel met info ingetoetst te hebben kwam de mededeling, de wachttijd bedraagt ongeveer 10 minuten. Een onbereikbare burcht, net zoals ik ondervonden heb bij de Belastingdienst afdeling Toeslagen. Daar heb ik twee uur aan de telefoonlijn gehangen, en is het probleem nog niet opgelost

        meer dan een maand geleden
    • Quincy
      meer dan een maand geleden

      Zojuist via 0900-9215, na een korte wachttijd van een minuut of twee, een vriendelijke medewerker van de Abn Amro gesproken. De bank heeft aan mij excuses gemaakt voor de wijze van communiceren. De overboeking / vervallen rekening / saldo nul was uitsluitend een administratieve handeling. Zij die niet Internetbankieren bij de bank krijgen gewoon weer, zoals vanouds, een maandelijks rekeningoverzicht per post, zo is mij beloofd. Eind goed, al goed…..?

      meer dan een maand geleden
    • ghggukl
      meer dan een maand geleden

      Conclusie, nadat ik een brief gekregen heb van de Abn Amro Bank, waarin medegedeeld wordt dat uw rekening gemigreerd wordt tot een ander systeem. Dit voor meer inzichtelijkheid te verkrijgen.
      _ Communicatie is behalve een schriftelijke mededeling op 19 oktober slecht.
      – Op 8 november wordt een bankafschrift gestuurd met de mededeling , migratie saldo vervallen rekening, saldo = 0.
      – Telefonisch is de bank slecht bereikbaar, en indien contact weten vaak de medewerkers niet dat er een verandering in het systeem is gekomen bij de Bankspaarproducten, en een oplossing te geven.
      – Indien er een bezoek bij de Bankfiliaal afgelegd wordt. kunnen die geen oplossing bieden en verwijzen ze naar een centraal telefoonnummer van de Bank.
      – Rekening is online komen te vervallen ( met veel moeite kan je nog wel een bedrag zien dat er ook stond voor 6 november 2022 ), de nieuwe rekening is ( nog ) niet zichtbaar.
      – De voorspelde betere inzichtelijkheid is juist verslechterd, aangezien je niets meer kunt inzien over je Bankspaarproduct online.
      – Afwachten is of er nog wel schriftelijk medegedeeld, via een bankafschrift, wordt over mutaties vanaf 7 november 2022.

      Kortom behalve excuses van de medewerkers en veel onbegrip, druist dit volledig in hoe je met klanten omgaat in mijn optiek.

      meer dan een maand geleden
      • ghggukl
        meer dan een maand geleden

        Vanochtend voor de derde keer bij de Abn Amro filiaal geweest in Bussum, die gelukkig nu nog bestaat ( wordt in de toekomst waarschijnlijk ook gesloten, hoewel de mensen achterelkaar binnen komen met vragen ).

        Er was gelukkig een deskundige aanwezig die mij online liet zien wat de stand van zaken is.

        – De bankrekening ( Iban nummer ) die in eerste instantie is gebruikt om het Bankspaarproduct af te sluiten blijft gehandhaafd , de brief waarin er sprake is van een rekeningnummer is het interne rekeningnummer van de bank ( hoe onduidelijk kan je het maken).
        – De mensen die internet bankieren tot hun beschikking hebben krijgen geen bankafschriften meer toegezonden in de toekomst ( vandaar de kostendaling per uitkering van € 2,50 naar € 1,50 ). mensen zonder internettoegang blijft de oude situatie van toezending gehandhaafd.
        – De Leefrekening en / of Pensioenproduct kan je niet naar het hoofdveld slepen in de webomgeving van je rekeningoverzicht ( zo lijkt het alsof het geld verdwenen is, wat niet het geval is.
        – Er zijn nieuwe functies toegevoegd, bij de pensioenomgeving, om zonder tussenkomst van een Bankspecialist van de Bank een product af te sluiten ( kostenbesparing ), of te veranderen.

        De bankmedewerker vond ook dat deze verandering niet de schoonheidsprijs verdiend, de bankmedewerkers die minder goed op de hoogte zijn van de veranderingen kunnen de klanten vaak niet goed uitleggen wat er gaande is.

        meer dan een maand geleden
      • ghggukl
        meer dan een maand geleden

        Ik blijf een ding vreemd vinden, hoewel de bankmedewerker uitgelegd heeft dat de rekening niet meer zichtbaar is in het totaaloverzicht, staat bij de pagina, Mijn rekeningoverzicht instellen, nog steeds doodleuk bij mijn Gouden handdruk Leefrekening: Vervallen . Het lijkt me toch iets om als gesprek item mee te nemen in het programma Max Ombudsman. Zeker gezien de hoeveelheid klachten en onduidelijkheid ( let wel ik begrijp van de bankmedewerker dat circa 150.000 mensen een Bankspaarproduct of ander pensioen product hebben lopen bij de Abn Amro Bank. Ik heb economie gestudeerd maar kan dit amper volgen wat hier gaande is. Behalve dat dit de zoveelste actie van de Bank is van kostenvermindering door minder pensioen adviseurs in dienst te hebben, en dat de klant zoveel mogelijk zelf moet regelen.

        meer dan een maand geleden
    • Joke54
      meer dan een maand geleden

      Vanmorgen was het bij ons zover. Ik stond ook verbijsterd te kijken toen ik ons saldo zag.
      Wij kregen 1 november een brief waarin ons opgebouwde tegoed stond en een indicatie van de uitkering die we kunnen afkopen. Maar aangezien alles al goed geregeld is heb ik er niet op gereageerd. Maar toen we vanmorgen het echte afschrift kregen met de mededeling afwikkeling saldo i.v.m. migratierekening stonden we ook gek te kijken.
      Even ingetikt wat migratie rekening betekent en zag toen toevallig Max Meldpunt met al jullie reacties, dat stelde me gerust. Vond na lang zoeken toch ook de rekening nog op de app staan, dankzij jullie aanwijzingen. Toch voor de zekerheid even een kopietje gestuurd naar de boekhouder,
      maar vind de gang van zaken wel erg slordig! Eens kijken hoe het verder verloopt.
      Goed weekend.

      meer dan een maand geleden
    • Quincy
      meer dan een maand geleden

      Gezien de aanhoudende onrust: Wat ik echt niet begrijp, is dat de Abn Amro totaal niet reageert.
      Er had toch al lang een (nieuwe) brief de deur uit gemoeten met excuses en een duidelijk verhaal hoe het nu allemaal precies zit. Het kan toch niet zo zijn dat de (blijkbaar 150.000) betrokken rekeninghouders zelf maar moeten proberen te achterhalen wat er precies is gebeurd?
      Kom op Abn Amro, laat zien dat jullie klanttevredenheid belangrijk vinden.

      meer dan een maand geleden
      • ghggukl
        meer dan een maand geleden

        De oplossing is vrij simpel, behalve schriftelijk een brief te sturen, stuur iedereen die hier problemen van ondervindt een emailbericht via het online systeem, echter communicatie staat niet echt hoog in het vaandel bij de Abn Amro Bank.

        meer dan een maand geleden
      • ghggukl
        meer dan een maand geleden

        Vandaag de brief gehad van de Abn Amro bank gedateerd 24 november 2022, daarmee is eindelijk meer duidelijkheid geschapen. Behalve excuses voor de belabberde communicatie met hun klanten, staat ook in deze brief dat het pensioenproduct weer zichtbaar is online als vanouds. Als ik inlog vandaag 25 november is dit inderdaad het geval. Tevens komt er halverwege december een papieren rekeningafschrift met daarop de huidige saldo vermeld. Eind goed al goed. 🙂

        meer dan een maand geleden
      • ghggukl
        meer dan een maand geleden

        Pensioenproduct is op 28 november wel weer zichtbaar in de rekeningoverzicht, echter het totaalbedrag is bij mij nog steeds niet zichtbaar. Bij de Bij en afschrijvingen zie je wel dat het totaalbedrag afgeschreven is. Het is dat iemand van de Bank mij gerustgesteld heeft anders zou je denken dat het weg is. Toch wel een erg slordige actie.

        meer dan een maand geleden
    • Quincy
      meer dan een maand geleden

      De recente brief van Abn Amro geeft excuses en meer uitleg. Maar, helaas niet volledig. Het is nog steeds onduidelijk hoe de betrokkenen (die tot nu toe per post iedere maand een afschrift ontvingen en niet internetbankieren bij de Abn Amro) inzicht behouden. Per telefoon is mij door een medewerker van Abn Amro beloofd dat de maandelijkse verzending van afschriften, voor deze groep rekeninghouders, gewoon door gaat. Ik vrees echter van niet. Hoe worden deze rekeninghouders vanaf nu geïnformeerd?

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Quincy,
        Wellicht kunt u even geduld betrachten en kijken of de toezegging van de medewerker bewaarheid wordt?
        En dan de uitkomst (positief of negatief) alhier delen?
        Bij positieve uitkomst stelt u uw lotgenoten gerust, bij een negatieve kunt u wellicht samen optrekken.
        Maar geef de ABNAMRO (niet mijn bank of baas) een kans.

        meer dan een maand geleden
    • Bomari
      meer dan een maand geleden

      Geinformeerd bij ABN AMRO over de uitkeringen. Om die te kunnen krijgen, moet je een Leefrente rekening openen en het bedrag van de Pensioen aanvulling er op overmaken. Daarvoor betaal je €50.- Per uitbetaling €2,50. En je moet er een betaalrekening hebben. Zo niet, die eerst aanmaken, krijg je een pas die je niet gebruikt en €2,95 per maand voor die rekening. Ik laat de waarde overdragen naar een verzekeraar.

      meer dan een maand geleden