Registeren Inloggen

Dit doet een bank wel en niet telefonisch: tips van ING om oplichting te voorkomen

Dat een bank u nooit belt is niet waar. Maar de bank doet een aantal andere dingen echt niet telefonisch. Of die vragen ze u überhaupt niet. Wat dat is, legt Boudewijn van der Valk, fraude-expert bij ING, u uit in bovenstaande video.

Belangrijke tips om zelf geen slachtoffer te worden van bankhelpdeskfraude

Wat bankhelpdeskfraude precies is kunt u lezen in dit artikel. Daar staan ook enkele belangrijke tips in om te voorkomen dat u zelf slachtoffer wordt van deze vorm van cybercriminaliteit. De belangrijkste is zonder enige twijfel deze: in tegenstelling tot eerdere berichten, kán de échte bank u soms echt weleens bellen. Maar deze zal u daarbij NOOIT overhalen geld over te boeken, gegevens te delen of in te loggen. Dat is het grote verschil met criminelen, die proberen u te verleiden om uw zuurverdiende spaargeld over te maken naar zogenaamd ‘veilige’ rekeningen. In werkelijkheid is het geld dan overgemaakt naar deze oplichters.

Wilt u de hele uitzending over bankhelpdeskfraude terugkijken? Dat kan hier.

(Foto: MAX)

Bankhelpdeskfraude: dit moet u weten om uzelf te beschermen

Geef een reactie