Registeren Inloggen

Leo en Betsy krijgen aanbetaling PractiComfort niet terug

Leo en Betsy Bekkering bestellen een instapbad bij een bedrijf dat is gespecialiseerd in hulpmiddelen voor ouderen. Ze doen een aanbetaling van 1500 euro. Maar dan bedenkt het stel zich. Ze vinden deze aanbieding toch te duur en willen verder kijken. Hoewel zij recht hebben op teruggave van het geld, betaalt het bedrijf het niet terug. Jeanine Janssen gaat langs om het bedrijf te confronteren met deze klacht.

PractiComfort weigert

Leo en Betsy Bekkering zijn de afgelopen jaren wat minder mobiel geworden en het werd tijd voor een aangepaste badkamer. Ze besluiten te kijken naar een nieuw bad. Na een adviesgesprek met het bedrijf PractiComfort, bestellen ze een instapbad. Ze doen een aanbetaling van 1500 euro, maar hierna lezen ze op internet veel negatieve reviews over het bedrijf, waardoor hun vertrouwen verdwijnt. Via een aangetekende brief zien ze af van hun aankoop en vragen ze hun aanbetaling terug. Het bedrijf reageert echter niet meer. Na een half jaar proberen is het nog steeds niet geregeld. MAX Ombudsman Jeanine Janssen gaat langs bij het bedrijf om verhaal te halen.

Hier heeft u recht op

Wat kunt u doen als u uw aanbetaling niet terug krijgt? En wat zijn precies de regels waar de winkel of aanbieder zich aan moet houden? Jeanine Janssen geeft advies in dit artikel.

Geef een reactie

Reacties (2)

    Gewoon naam en toenaam noemen van het desbetreffende bedrijf, dan stopt het vanzelf.
    Het is natuurlijk ook wel beter om eerst op het internet te kijken ( dan hadden ze de negatieve reacties ook eerder gelezen en hadden het waarschijnlijk niet gedaan)

    […] 2019 heeft Meldpunt aandacht besteed aan aanbetalingen en […]