Registeren Inloggen

Klachtenregen om niet geleverde pakketjes PostNL: komen die nog?

Het regent klachten over brievenbuspakjes van PostNL. Dat meldt Omroep Brabant. Zo krijgen vooral Brabantse klanten bericht dat hun pakketje is bezorgd, terwijl dit helemaal niet het geval is. Hoe gaat PostNL dit oplossen?

Ontevredenheid bij klanten PostNL

Klanten van PostNL zijn niet te spreken over de pakketdienst. Zo krijgen ze te maken met vertraagde post, zoekgeraakte pakketjes en een onbereikbare klantenservice. “Wat een puinhoop”, reageren klanten op Facebook.

Drukte en technische problemen

Een woordvoerder van PostNL erkent aan Omroep Brabant dat er problemen zijn en veel brievenbuspakketjes niet op tijd bezorgd worden. Dat komt volgens haar door drukte door alle vrije dagen rond Hemelvaart en Pinksteren. “En dat levert met name in de regio Brabant vertragingen op.” Daarnaast kampt het bedrijf met technische problemen, waardoor de track-en-trace-informatie niet klopt. Als pakketjes onderweg zijn worden ze namelijk al gescand, zegt de woordvoerder. Maar dat ze niet geleverd zijn, verwerkt het systeem niet goed. Daardoor staat de telefoon bij de klantenservice van PostNL roodgloeiend.

Hoe lost PostNL dit op?

Dat er soms weken na de zogenaamde leverdatum nog steeds niets binnen is, is natuurlijk vervelend. Maar kunnen klanten hun pakketjes nog verwachten? Volgens PostNL hoeven klanten zich geen zorgen te maken dat ze hun pakketje niet meer krijgen. “We zetten alles op alles om de vertraagde brievenbuspakketjes zo snel mogelijk thuis te bezorgen” laat het bedrijf weten aan de omroep. ”Pakketjes worden doorgeschoven en later geleverd. Dat kan oplopen tot meerdere dagen”, zegt de woordvoerder.

Elles de Bruin: Heimwee naar de postbode

(Bron: Omroep Brabant, ANP. Foto: Shutterstock)

Geef een reactie

Reacties (5)

    Bij ons in noord Holland valt het met POSTNL nog wel mee met de pakketjes. Hier is het met stip op 1 DHL waar we absoluut NIET van op aan kunnen.

    Track trace berichten kloppen nooit, worden talloze keren veranderd, zit je hle dag te wachten , geeft track trace overzicht aan datd e bezorger onderweg is, krijg je savonds bericht dat je niet thuis getroffen bent , terwijl je de hele dag met zicht op het tuinpad naar de deur hebt gezeten om vooral de bezorger niet mis te lopen.
    Ronduit gelogen dat ze je niet thuis troffen; ze zijn gewoon niet geweest.

    Krijg je bericht dat ze de volgende dag tussen 12-14 uur langskomen……krijg je om 16 uur bericht dat ze tussen 18-22 uur komen. Krijg je 5 voor 22 uur bericht dat je pakket bezorgd is……. ????? Waar dan , want hier was het niet bezorgd……
    Zoek je contact met DHL wordt je eindeloos afgescheept dat je nog maar even af moet wachten……. wordt helemaal niets opgelost.

    Van de 12 pakketjes die er het afgelopen half jaar door DHL bij ons bezorgd hadden moeten worden zijn er 9 !!!! spoorloos verdwenen ; 2 pas na ruim anderhalve week aangekomen, terwijl de track trace al de volgende dag aangaf dat het onderweg zou zijn en slechts één pakketje werd wél op de aangegeven tijd afgeleverd.
    Bezorger was echter al wel 4 keer eerder bij ons in de straat geweest om bij buren pakketjes af te leveren, dus efficient plannen zodat je alle pakketjes voor de zelfde straat in één keer doet lijken ze niet te kunnen.

    Als het je na héél veel contact zoeken eindelijk lukt om iemand te spreken te krijgen om je klacht kenbaar te maken wordt je bij DHL doodleuk naar de afzender van je pakketjes verwezen. Die kan je dan bij zoekgeraakte pakketjes, je geld terug storten of je bestelling opnieuw versturen ( en dan moet je maar héél hard hopen dat het met DHL dan wél goed gaat OF met verzender afspreken het pakketje via een ándere pakketdienst te versturen )

    De social media kanalen van DHL staan stampvol met (aanhoudende) klachten , waar DHL als een soort repeterende grammofoonplaat continu dezelfde reacties op blijft geven zónder in te gaan op de specifieke vragen/klachten.

    Het is waarschijnlijk niet politiek correct, maar helaas toch eçht wél een feit dat (hier in Noord Holland) het merendeel van de DHL bezorgers van niet westerse afkomst is en veelal niet vloeiend de Nederlandse taal machtig is in spreken en lezen.
    Dan zou je bijna gaan denken dat zij daardoor niet in staat zijn om hun werkinstructies juist op te volgen. En nogal eens ‘de weg kwijt raken’onderweg .

    In de Betuwe is het ook verschrikkelijk. Heb eens zeker 20 klachten bij post nl. ingediend en steeds over het hetzelfde. Dat pakketten beneden in de hal gedumpt worden. En dan gaat een klacht maanden duren voor er werkelijk iets aan gedaan word. Ze weigeren de pakketten aan de deur af te leveren. En daar hier ouderen wonen die zeer slecht te been zijn. Klacht na klacht ingediend, en je krijg vaak te horen wat vervelend voor u. Als je een bezorger aan spreekt en het zegt dat hij aan moet bellen neemt hij het pakket weer mee en gaat het naar een afhaal punt brengen waar je het dan op kunt gaan halen want Post NL komt het echt niet meer bij je aan de deur brengen.

      Wonende in de Metropoolregio Amsterdam ervaar ik wel degelijk problemen met PostNL.

      We hadden een Poolse bezorger (eind 2021 tot eind april 2023): veel aanloopproblemen maar na ca. 3 maanden was het niveau acceptabel.
      Nu hebben we een nieuwe; tot mijn verbazing flikkerde ‘meneer’ diverse pakketjes gewoon uit zijn bus op straat (en die stond midden op de straat), gjng opzijn gemak iets in zijn bus doen om na 15 minuten de pakjes van de straat op te pakken en in (het chauffeursgedeelte van)zijn bus te gooien.
      Rijstijl onbeschoft, grote bek en vreselijk arrogant gedrag jegens de ontvanger.

      Natuurlijk zijn er ook problemen met DHL.
      We hebben een Nederlandse kale bezorger: veel aanloopproblemen maar na div.klachten ondersteund met beelden maanden is het niveau acceptabel.
      Hij rijdt in dd late middag of vroege avond maar komt tenminste.
      Dat kan ik van veel collega’s van hem niet zeggen: DHL zegt dat op vrijdag na 27.30 bezorgd wordt en dan mag je blij zijn dat het pakket uiteindelijk dins- of woensdag bezorgd wordt. En zeg er maar niets van…iets met korte lontjes en hele lange tenen.

      En dan zijn wij werkelijk altijd thuis om het pakketje in ontvangst te kunnen nemen: soms zelfs hele dagen wachten……op niets.

    Na aan mijn broer gevraagd te hebben of de post weer werkte in Nieuw Zeekand heb ik op 4 mei de familiebijbel van mijn ouders aan hem opgestuurd. Met Track & Trace. Hun rapportage bleek leugenachtig en onjuist. Stopte op 19 mei. Mijn broer heeft de bijbel nog steads niet. Wat al ruim een week het geval had kunnen zijn. De vliegtuigen hadden geen vertraging. Maar nu heeft mijn broer met de Nieuw Zeelandse Track & Trace vandaag gehoord dat het pakje in Auckland is aangekomen. Nederlandse Track en Trace meldt nu dat 19 mei als bezorgingsdatum niet is gehaald. Geen service uit Post NL. Help desk medewerkers mogen geen vinger uitsteken, alleen excuses aanbieden. Verlengstuk van de antwoordrobot.

    […] Klachtenregen om niet geleverde pakketjes PostNL: komen die nog? […]