Registeren Inloggen
pro 10
pro 10
meer dan een maand geleden

Bank

meer dan een maand geleden

Mijn vrouw ( 80 jaar ) heeft een rekening bij de ABN amro.
Bij het internet bankieren wordt telkens aangeven dat men een smartphone moet aanschaffen om straks nog internet te kunnen bankieren. Wij hebben geen behoefte aan een smartphone. Wel werd er gezegd kan nog even duren.
Te zot voor woorden dwingen een smartphone te kopen en dus ook een abonnement mvg W. Vonk

    • Johanleonard
      meer dan een maand geleden

      Inderdaad wil je internetbankieren dan kun je niet zonder een mobiele telefoon. Dat klinkt heviger dan het is maar voor heel veel controles is bijvoorbeeld een sms mogelijkheid onontbeerlijk. Met de smartfoon kunt u via de camera bijvoorbeeld inloggen. Met een prepaid kaart is het gebruik heel goedkoop. Niks abonnement. Tja, wilt u in de winkels met een card betalen dan hebt u een pinpas ( nodig) ook niet gratis. Beetje gezeur dus

      meer dan een maand geleden
      • nokkie
        meer dan een maand geleden

        Je kunt prima internet bankieren zonder smartphone!
        Ik doe al jaren internetbankieren op mijn laptop, inloggen bij de bank gebeurt met een reader en dat werkt perfect.
        Reden dat ik het niet met mijn gsm doe is dat ik niet al die banken apps e.d. op mijn telefoon wil. Mijn bank heeft lange tijd aangedrongen om te bankieren met mijn telefoon maar ik weiger dat. naar mijn idee is het net zo veilig en eenvoudig met de reader.

        meer dan een maand geleden
      • FRATER
        meer dan een maand geleden

        Helemaal mee eens . het kan zeer prima ZONDER gebruik van de smartphone.
        Bovendien mag een bank je er helemaal niet toe dwingen om via smartphone te bankieren.

        Overheidsinstanties en ook banken zijn wettelijk verplicht om hun diensten voor íéderéén toegankelijk te houden.

        Los van de mensen die er om wat voor reden dan ook voor kiezen om geen smartphone te willen gebruiken voor hun bankzaken zijn er in ons land nog altijd tienduizenden mensen die helemaal geen smartphone hebben en/of niet in staat zijn die te gebruiken. (byv. fysieke of verstandelijke handicap) .

        Veel banken beweren dat het vele malen veiliger zou zijn, maar smartphones zijn relatief eenvoudig te hacken waardoor het bankieren via smartphone dus helemáál niet zo veilig is.

        meer dan een maand geleden
    • Nico van den Ham
      meer dan een maand geleden

      Op enkele uitzonderingen na allemaal eigen schuld. Het onderworpen volk werkt massaal overal braaf aan mee. Pinnen, zodat het contante geld kan worden afgeschaft, is een ander voorbeeld.

      meer dan een maand geleden
    • Johanleonard
      meer dan een maand geleden

      Zonder pinnen, zonder internetbankieren, ik moet er niet aandenken. Allemaal super handig alsof het inleveren van overschrijvingsformulieren bij een bankfiliaal en het constant moeten controleren of je genoeg geld bij je hebt zo ontspannen is

      meer dan een maand geleden
    • Heuveltje
      meer dan een maand geleden

      Het gaat allemaal te snel en te moeilijk voor veel ouderen. Wij(oudere) zijn niet opgegroeid met laptops en smartphones en dat kan voor vele te moeilijk zijn.Ik vind dat daar toch nog enkele jaren rekening mee moet worden gehouden.Ik heb ’n (kinderloze) zwager van 88 die heeft geen pc geen smartphone en die zegt ook,ik kan dit allemaal niet meer leren op mijn leeftijd.Als ze nu eens ’n jaar of 10 wachten hiermee,dan is er de generatie die het allemaal sneller hebben opgepikt.

      meer dan een maand geleden
      • FRATER
        meer dan een maand geleden

        Heuveltje – Het zijn niet alleen ouderen die tegen dit probleem aanlopen hoor.
        er zijn in ons land ook nog tienduizenden mensen die vanwege fysieke of verstandelijke beperking geen gebruik KUNNEN maken van een smartphone.
        Daarnaast staan er (steeds meer) mensen onder bewindvoering en velen van hen MOGEN niet met smartphone of online bankieren.

        Los daarvan, een bank heeft de wettelijke verplichting om hun diensten voor íéderéén toegankelijk te laten zijn. Dus óók voor mensen zonder smartphone of mensen die het niet wíllen/kunnen doen via smartphone.

        meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Pro. Ondanks de wat bijtende reacties voel ik helemaal met u mee. Helaas, zo u wilt blijven bankieren zult u een smartphone moeten aanschaffen. Naarmate mensen ouder worden zijn ze geen “doelgroep” meer voor banken (en overheden). Ze hebben veelal hun woning al (zo goed als) afgelost, veelal hebben ze geen leningen (meer) en zijn niet geïnteresseerd in nieuw financiële producten. De banken (en overheden) richten zich dus vooral op jongeren. Die moeten zich, met hulp van de banken (en overheden) nog flink in de schulden steken. Iemand met schulden heb je onder controle. Die doelgroep heeft ook allemaal al een smartphone en zijn contant geld, met steun van de overheid, ontwend. Daarnaast, als er contant geld in uw beurs zit kan de bank er geen leuke dingen mee doen zoals bonussen uitbetalen en is dat geld uit het zicht van de belastingdienst (overheden). Die kunnen niet meer nagaan waar u het contante geld aan uitgeeft en wie het krijgt. Tenslotte is contant geld duur om te maken en onderhouden en als er ook maar iets bezuinigd kan worden dan gebeurt dat ook. U moet dus helaas door de zure appel heen bijten. Wellicht is er een kleinkind / neefje die een goede smartphone over heeft? Die “krijgen” (denken ze) toch om het jaar een nieuwe. Sterkte!!

      meer dan een maand geleden
      • nokkie
        meer dan een maand geleden

        Hallo Max Pay.
        Ik heb een smartphone maar gebruik die niet voor internet bankieren.
        Ik doe mijn bankzaken al jaren op mijn laptop en dat wil ik zo houden.
        Bij twee verschillende banken (geen ABN) log ik indien nodig in met een reader, werkt gemakkelijk en veilig.
        Ik wil zo weinig mogelijk apps op mijn smartphone en zeker geen banken apps.
        Ik zelf bepaal wat ik doe met mijn telefoon en niet een bank of andere instanties.

        meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo Nokkie, NATUURLIJK, helemaal mee eens, ik/wij doen het ook met een laptop (zolang dat nog kan). Goed dat even te melden!

        meer dan een maand geleden
      • FRATER
        meer dan een maand geleden

        Heuveltje – Het zijn niet alleen ouderen die tegen dit probleem aanlopen hoor.
        er zijn in ons land ook nog tienduizenden mensen die vanwege fysieke of verstandelijke beperking geen gebruik KUNNEN maken van een smartphone.
        Daarnaast staan er (steeds meer) mensen onder bewindvoering en velen van hen MOGEN niet met smartphone of online bankieren.

        Los daarvan, een bank heeft de wettelijke verplichting om hun diensten voor íéderéén toegankelijk te laten zijn. Dus óók voor mensen zonder smartphone of mensen die het niet wíllen/kunnen doen via smartphone.

        meer dan een maand geleden
    • FRATER
      meer dan een maand geleden

      MAX PAY – Helemaal met u eens over hoe de banken tegen hun klanten aankijken.

      Echter; een bank heeft de wettelijke verplichting om hun diensten voor íéderéén toegankelijk te laten zijn. Dus óók voor mensen zonder smartphone of mensen die niet wíllen/kunnen bankieren via smartphone.

      meer dan een maand geleden
    • Johanleonard
      meer dan een maand geleden

      Bijtende reactie? Moet iedereen hier het alleen maar eens zijn met de TS ? Er zijn natuurlijk honderdduizenden ouderen die uitstekend omgaan met pinnen, internetbankieren en genieten van een smartphone, het aanhalen van enkele bevolkingsgroepen ( bewind, physich, gehandicapte ) zijn vaak groepen die zelf helemaal geen bankzaken meer verrichten

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Johanleonard, Het probleem van teksten is dat alle nuances wegvallen. Bij een normaal gesprek is er lichaamstaal en je hebt de stem (intonatie) waar extra informatie uit gehaald kan worden om de boodschap goed over te brengen. Bij tekst ontbreekt dat. Hierdoor gaat veel communicatie mis (zie de puinhopen op social media). Dus als lezer vond ik sommige reacties “bijtend”. Vooropgesteld dat de vraagsteller een probleem ervaart is enige empathie misschien op zijn plaats?

      meer dan een maand geleden
      • Bedeve
        meer dan een maand geleden

        Max Pay heeft een mooie tekst die voor elk social medium opgaat.
        En schrijft dan : ” Vooropgesteld dat de vraagsteller een probleem ervaart is enige empathie misschien op zijn plaats? ”
        Zeker weten !
        Helemaal mee eens.
        Maar je ziet ook vaak teksten van mensen die een probleem ervaren en daarover met een beschuldigende vinger wijzen naar een ander.
        De bank , de autoverhuurder, de belastingen , de QR code ontwikkelaar etc.
        In die situaties merk ik bij mijzelf een minder empathische en meer bijtende reactie

        meer dan een maand geleden
    • SWAT66
      meer dan een maand geleden

      Beste Pro 10.
      Goedendag, u kan op de site van ABN Amro een E.dentifier aanvragen.
      Daarmee kan u ook zonder smartphone gewoon u online bankieren doen bij ABN Amro.

      meer dan een maand geleden